Je koopt domeinen voor een jaar bij SIDN. Maar eigenlijk is het meer een soort 'huren'. Nameservers staan bij je hosten kan je zovaak aanpassen als je wilt.
Je hebt een registrar en registrant. De communicatie gaat via de registrar (je hostende partij ook meestal) en de uiteindelijke domeinnaamhouder is de registrant. Zonder handtekening van beide , registrar en registrant kan er niets met je domeinnaam gebeuren
Ik heb al jaren een eigen domeinnaam zonder hosting. Ik draai zelf alle services, zo ook mijn nameserver en ik heb op Internet nog twee slave-nameservers staan die beiden van een vriend zijn en dus niks kosten. Ik betaal voor mijn domeinnaam €23.- per jaar. Als ik jullie mag geloven zit ik dus bij een hele dure registrar.
OFFFFF hosting bij mij onderbrengen, heb je 1x hosting waar 4 domeinnamen (of 400 , jouw feestje) onderhangen
vraag maar aan lissy :)
Idd en de service en feedback is meer dan GOED.
Dit durf ik te stellen omdat ik giga ben geholpen tijdens een calamiteit (ga ik verder niet op in) en vooral toen alles maar dan ook alles mis ging (door derden). Het goede van dit bedrijf vond ik dat ik zowel per post als per email als per telefoon op de hoogte werd gehouden en geinformeerd.
Zeggen dat je service hebt is 1 maar dan ook waar maken met en tijdens een calamiteit is 2. Je staat dan voor datgene wat je zegt en beweerd in je marketingverhaal !!
@Lissy: Ik hoop niet dat daar ook firstfind.nl bij zit. Want die hebben ook hun nameservers niet geheel correct. En omdat jouw funnybunny.info via hun nameservers loopt is die site ook niet altijd te bereiken.
De situatie die je schets voor funnybunny is o.a. de reden dat ik met het blog van www.funnybunny.info aldaar ben gestopt. Voor www.funnybunny.info ben ik nog aan het nadenken waar ik dit ga hosten.
lissy is onze grootste fan ook :) tot aan stalken, flyers en posters van ons ophangen en tatoeages van ons logo,
we hebben een L
we hebben een I
we hebben een S
we hebben nog een S
we hebben een Y
goooooo lissy!
@santhe , onze mailservers lopen perrrrrrrfekt , kijk maar na :) ook de webservers, uitgaande mailserver en de fallbackserver draaien als een zonnetje , en met dit weer, is dat nogal wat ^_^
Ik kan je afraden om op Wes zijn aanbod in te gaan.
Een domeinnaam kost de SIDN deelnemer 90 eurocent per kwartaal en 50 cent registratie kosten.
Dit komt dus neer op 3,60 euro per jaar + 50 cent registratiekosten.
De deelnemer kost dit dus 1640 euro voor het eerste jaar, voor 400 domeinnamen.
Daar bovenop betaald de deelnemer € 150,- per kwartaal aan deelnemerskosten aan SIDN.
* Deze prijzen zijn allemaal exclusief 19% BTW.
Wes kan je dus nooit 400 domeinnamen aanbieden voor 1000 euro, tenzij hij graag failliet gaat.
Daar bovenop komen tevens nog de kosten voor de webhosting, een klein webhostingpakket voor 400 domeinnamen is opzich genoeg zolang er geen bezoekers op komen.
Echter zal dit een groot deel van een server verbruiken waardoor de kosten voor een webhoster hoger gaan liggen dan de 25 euro per jaar die je voor het webhostingpakket betaald.
@lissy, zoals je zegt is Wes zijn dienst dus perfect, omdat hij je heel goed helpt bij een probleem wat door hemzelf is veroorzaakt? (of zie ik nu iets verkeerd).
Mijn tip aan de lezer: Kijk niet alleen naar de prijs, maar kijk ook naar de kwaliteit en de garantie dat je website het een heel jaar volhoudt.
Zo, ik hoop dat mijn bericht iets heeft bijgedragen aan het webmaster leven, ik ben zelf mede-eigenaar van een internet bedrijf welke tevens in de webhosting branche actief is.
Om op het onderwerp in te gaan:
Een webhostingpakket heeft 1 hoofddomeinnaam, daar kun je bij de meeste webhosters meerdere domeinnamen aan vast koppelen. Dit worden domainpointers genoemd.