Is kubuntu 6.06 de moeite waard om te installeren of is het crap??

Iemand ervaringen...

edit: even onderste bericht van mij lezen aub...
Waarom heb ik dat nodig en wat heeft dat met mijn probleem te maken?? Ik heb gewoon Kubuntu gedwonload van officiele site.

P.S. Ik heb weinig verstand van linux en besturingssystemen ook niet echt.
Ik vind het een fijn OS alleen 1 groot nadeel:
Als je hem geinstalleerd hebt moet je een user opgeven en het root password wordt hetzelfde als van die user

Ik las hier op internet ook wat dingen over.
Erg vreemd want je kan natuurlijk zelf het password van root wel wijzigen maar op sommige plekken vraagt hij om het root password maar daar pakt hij dan het wachtwoord van die gewone gebruiker..

Lees hierover hier meer:
Klik hier

Voor je probleem kan je hier zoeken
UbuntuForums!

Verder vind ik hem echt toppie!
Root: sudo
@Danny: Ubuntu gebruikt een SUDO constructie. Dit is op zich als je er aan gewend bent wat handiger dan het root password te gebruiken. Wanneer je de sudoers file goed instelt is dat geen probleem (als het goed is staat de gebruiker aangemaakt bij de installatie met volledige rechten in de sudoers file).

Distributie
Kubuntu is op zich een goed systeem: gebaseerd op de stabiele debian distributie, alleen meer gericht op de eind gebruiker dan op de linux liefhebbers.

Terminals/Consoles
Onder linux kan je altijd een text modus aanroepen door een console te starten in KDE of GNOME omgeving. Ook kan je wisselen naar een complete text based console door ctrl-alt Fx (waarbij Fx de F-toets is van de terminal die je wil oproepen, vaak zijn er 1 tot 4 terminals om te multitasken. Om terug te gaan naar XFree gebruik je ALT-Fx, waarbij Fx de eerste vrije console is.

Veiligheid
Ubuntu is op zich een veilige distributie en ondersteunt automatische updates, maar wanneer je zelf een overvloed aan slecht geconfigureerde software installeerd helpt het niet zo veel. Kortom: wees voorzichtig en lees je in in veiligheid.

Apache monitor: /etc/init.d/
Over het starten en stoppen van een service: type in een console /etc/init.d/apache start of /etc/init.d/apache stop om apache te starten en te stoppen. Voor mysql geld het zelfde. In /etc/init.d/ staan meer van dergelijke init scripts, ook voor mysql.

Mark schreef op 23.08.2006 15:08
Ik heb nou een probleem met kubuntu, ik wil hem dus installeren en daarvoor moet ik booten vanaf de cd-rom en dan start kubuntu rechtstreek vanaf de cd-rom, dan moet ik op install douwen, alleen zodra ik kubuntu wil starten vanaf de cd-rom werkt mijn muis niet. Ik heb een gewone standaart muis via PS/2 poort en een usb-muis. Ik heb die muis dus nodig om op install te douwen, ik snap er niks van, is er iemand die dat ook heeft gehad of weet iemand een oplossing??

Doet je toetsenbord het wel? Probeer dan eens met de tab-toets naar de knop te gaan, of wellicht zit er een streepje onder de tekst op de knop (bijv: Accept). In dat laatste geval kan je de tekst selecteren met alt+<letter> en dan op enter drukken.

Ik weet niet hoe het met de hardwareondersteuning zit van Kubuntu, maar de meeste distributies herkennen de meeste hardware wel.

Edit:
Bij de weg, verneukt dit topic bij iedereen de layout (menu over topic, topic meer naar rechts), of is dat alleen bij mij het geval?
Edit:
Bij de weg, verneukt dit topic bij iedereen de layout (menu over topic, topic meer naar rechts), of is dat alleen bij mij het geval?
Je, in het bericht van Danny ging het fout, hier stonden 2 urls, maar 3x [ignore][url][/ignore] heb zijn bericht even geedit.
@BOAZ dank je wel :-)

@Arend Ja in het begin begreep ik het ook niet echt maar naar het lezen van wat teksten op Internet begreep ik het ook. Het was alleen een beetje anders als "normaal".

Ik heb een poosje terug van Edubuntu cd-roms aangevraagd en deze heb ik gratis opgestuurd gekregen.
Misschien een aanrader voor iemand hier..
Klik hier & check it out!
Verschil Kubuntu en Ubuntu:
Zoals eerder verteld werkt staat de K voor KDE, Kubuntu maakt hier dus gebruik van (voor diegene(n) die niet weten wat dat is:

Wikipedia
KDE (K Desktop Environment) is een vrije grafische gebruikersomgeving en raamwerk gebouwd op Trolltechs Qt-toolkit voor GNU/Linux en andere Unix-achtige besturingssystemen.
)

Ubuntu maakt gebruik van een vergelijkbaar project GNOME. Beide hebben een beetje half Mac en half Windows uitstraling. Ik vind het mooier dan een mac en/of windows.

De keuze die je maakt (kubuntu of ubuntu), maak je dus alleen maar voor welk Desktop Environment je de voorkeur geeft.

Om een wat langere verhaalf kort te maken, wil je HEEL VEEL kunnen instellen --> kubuntu
Mocht je iets minder willen in kunnen stellen --> Ubuntu
Als je voor Ubuntu kiest, kan je ook nog kiezen welke gebruikersomgeving je wilt, er is namen GNOME voor de gebruiker en GNOME voor de developer.
Ubuntu wordt standaard geleverd met de gebruikersversie van GNOME.

Voor de rest zijn er nog verschillende uitgaven van Ubuntu:

* Kubuntu, Ubuntu met de KDE desktop.
* Xubuntu, Ubuntu met de Xfce desktop, die geschikt is voor langzamere computers.
* Edubuntu, Ubuntu met programma's die vooral bedoeld zijn voor leerlingen op school.

Daarnaast zijn er vele afgeleide versies, die door anderen gemaakt zijn, zoals:

* nUbuntu, een distributie met vele beveiligingsprogramma's.
* Ubuntu Lite, een distributie voor oudere computers.
* zUbuntu, een distributie voor de IBM eServer zSeries mainframe.
* Ebuntu, a distributie met de Enlightenment window manager.
* Fluxbuntu, a distributie met Fluxbox.

De nieuwste ubuntu staat geplant voor 26 oktober 2006 --> versie 6.10 en codenaam The Edgy Eft

Ik heb het een beetje samengevat, wat ik tegen kwam. Misschien klopt niet alles, maar neem dat maar voor lief.

ONTHOUD! GOOGLE EN WIKIPEDIA ZIJN JE BESTE VRIENDEN! (en misschien je kennis van de engelse taal)
Je kan toch zelfs op elk moment switchen tussen KDE en Gnome? Zoals je al zegt is dat puur 't grafische deel. Dat kun je dus gewoon uninstallen en dan een andere installeren.
Dat klopt. Maar je hoeft niet perse de ene te verwijderen om de andere te gebruiken.

Je kan ze beide geinstalleerd hebben en dan kan je kiezen welke je gebruiken wilt.

Wat info over:
Gnome
KDE

/ot

1e Keer dat ik Kubuntu zag dacht ik dat het de oud afrikaanse manier van programmeren was waarbij een hele stam via trommels binear een code overbrengen naar een andere stam

Then again, thats just me..

/ot

Reageren