Ik zie heel veel webhosting aanbiedingen in het forum terug komen van Wes en Bas, dit zijn beiden geen professionele webhosters en daarom vraag ik me af of:
- deze aanbiedingen niet verwijderd moeten worden?
- het is toegestaan om aanbiedingen te plaatsen?
Van wes weet ik toevallig dat hij bij een hosting bedrijf werkt.
En waarom zouden amateur webhosters niks mogen aanbieden?
Het toestaan om aanbiedingen te plaatsen is een duister gebied op PHPHulp, omdat er geen echte regels hier gelden. Maar ik zelf vind dat als een aanbieding als reactie op iets toegestaan moet zijn.
Aanbiedingen.
Wes doet niet echt aanbiedingen hier.
Hij kan als reactie zoals webmakerij al zei wel eens iets zeggen.
Maar hij zit niet echt reclame te maken hier imho.
Tuurlijk zou er niks verkeerd zijn met amateur webhosters die aanbiedingen doen, tenzij deze personen niet bij de KvK staan ingeschreven.
Ik las inderdaad dat Wes bij een webhostingbedrijf werkt, echter als hij niet weet wat een domeinnaam kost en ze onder de kostprijs gaat aanbieden dan is hij volgens mij nog steeds een amateur.
Het is niet toegestaan. Het verschil is alleen dat Wes hier al jaren rondloopt en er zit een groot verschil tussen spammen (eg aanmelden om overal opmerkingen te maken) en te laten weten dat je ergens werkt en dus wel kunt helpen.
Ik heb nu mijn eigen server op een 100mbit lijntje en zal dus ook zo nu en dan wat mensen helpen. Maar dat is iets anders dan 'hey, hier kan je wel goedkope hosting krijgen'.
Ik zal er wel wat meer op letten maar wes zijn opmerkingen heb ik toch nu toe niet storend gevonden ofzo.
En waarom zouden amateur webhosters niks mogen aanbieden?
ik werk bij www.sollie.nl , officieel registrar , bij KvK aangesloten bedrijf. ik ga hier geen prijzen noemen omdat dit forum daar niet voor is, wel hou ik mij aanbevolen mocht iemand informatie of een domein/hosting/email provider nodig hebben.
Hoe je het ook wend of keert, PHP/MySQL/HTML/CSS, tis allemaal internet. En als ik daarbij kan helpen, so much the better