Heeft er iemand al PHP 6 geprobeerd?
Het is dan wel nog steeds erg pre-alpha, maar misschien leuk om eens mee te stoeien? Het ziet er best veelbelovend uit en het een en ander is al geimplementeerd.

http://snaps.php.net/
http://oss.backendmedia.com/PhP60
Huh php 6? Bho ff kijken wist er niks van :P (sommige hoster zijn nog niets eens over naar php 5 en laat staan php 6 :P)
hosts zullen ook niet zo snel overstappen zolang het nog lang niet stabiel genoeg is :P
Duurt ook nog wel een hele tijd voordat PHP 6 uitkomt.

Maar PHP 6 zal naar verwachting heel wat dingen niet meer ondersteunen (zoals niet Super Globals Scripts). Word dus een hele stap.
Mag ik vragen wat de grootste verschillen zijn (verbetering)?
Huh kom telkens het woord unicode tegen? Wat is dat dan. En mysql was in php 5 (die ik nu dus gebruik) standaard uit. Maar nu willen ze de extension der uit gooien? remove ext/mysql (georg)

Edit:
En wat bedoel je met super globals?
Dit?:
$_GET
$_SESSION
$_COOKIE
enz?

Als dit weg is. Wat moet je dan gebruiken?
nee, register_globals, safe_mode en magic_quotes verdwijnen definitief. mysqli is de nieuwe mysql. en $_GET etc (super globals) is dan niet alleen de enige juiste, maar gewoon de enige methode.
Super globals blijven juist, maar de 'niet super global manier' verdwijnt. ik denk dus dat dit:

<?php

// Pagina: index.php?test=info

echo $test; // Dit kan niet meer
echo $_GET['test']; // Dit wel (superglobal manier)

?>

Zelf gebruik ik standaart superglobal dus geen verandering voor mij.
Voor wie leesvoer wil:
Een uitgebreid verslag van alle nieuwe features die gepland zijn, die zijn aangevraagd, die geweigerd zijn en hun redenen daarvoor.

Voorlopig blijf ik me lokaal nog even vermaken met PHP5 en pecl ([php]runkit[/php] vooral!) en zal ik nog niet in PHP6 gaan springen: Simpelweg omdat ik het nergens anders kan gebruiken dan op mijn oude 1995 debian-doos.

Eerst me maar eens verdiepen in [php]PDO[/php], dan verder :)
Zo te lezen gaat magic quotes godzijdank ook verdwijnen :-)

Reageren