Heeft er iemand al PHP 6 geprobeerd?
Het is dan wel nog steeds erg pre-alpha, maar misschien leuk om eens mee te stoeien? Het ziet er best veelbelovend uit en het een en ander is al geimplementeerd.
En nieuw? mysqli Wat is dat dan presies? Alles is gewoon toch het zelfde of niet? Dus de manier waarop je het doet (sql). Maar dan is mysqli bv sneller, beter gecodeerd of zo iets? Jha nog even googlen maar im moet nu toch weer naar bed. Morgen school :(
IK haat al die nieuwe versies. Ik zit nog steeds te kloten met php 4 en dan komen ze al weer aan met 6. Halve garen....
Dat noemen ze ook wel vooruitgang...
Toen ik begon met PHP was versie 5 net vers van de pers en ben ik daar mee aan de slag gegaan. Zo af en toe moest ik achteraf zaken aanpassen aan PHP 4 omdat een hostingprovider geen versie 5 ondersteunde, maar het heeft mij weinig problemen opgeleverd. Zodra versie 6 officieel wordt vrijgegeven, dan ga ik daar mee aan de slag. Vanaf dat moment ga ik ook weer bij de providers zeuren of zij versie 6 ook z.s.m. willen installeren...
Ik vind het aardige verbeteringen. Goed dat het monster van register_globals eruit gaat, en het lelijke wijf van een include() niet standaard meer standaard http:// includes accepteerd.
Verder vind ik het wel grappig hoe een hoop voorstellen php meer op de perl syntax gaan doen laten lijken (references, namespaces).
ArendJan: zoals het er nu ligt zijn de verbeteringen niet bijzonder veel werk. Het zijn geen enorme veranderingen in de syntax als met php4 en php5 voor object georenteerd programmeren. Verder veel verbeteringen in obscure oude methoden, waar je zowiezo nu beter aan doet om ze niet te gebruiken.
Aan de andere kant; ik kan nog lang niet alles van PHP en mySQL, alleen het simpele werk, dus kan ik het net zo goed direct op de PHP5/6 manier verder leren...
Aan de andere kant; ik kan nog lang niet alles van PHP en mySQL, alleen het simpele werk, dus kan ik het net zo goed direct op de PHP5/6 manier verder leren...
Precies!
En wanneer je wel alles kent van PHP 4, dan wordt het hoogste tijd om weer eens wat 'nieuws' te gaan leren. Dat houdt het toch een beetje leuk, of niet dan?