Prijzen Microsoft Vista uitgelekt

Uitgegeven: 29 augustus 2006 11:28
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2006 12:53
AMSTERDAM - De Canadese website van Microsoft heeft maandag de prijslijst van Windows Vista gepubliceerd. Volgens de softwaregigant gaat het om een 'ongelukje' en volgt de officiële Amerikaanse prijsstelling eind september.

De betreffende site is inmiddels offline, maar op diverse websites circuleren de prijzen.

Windows Vista Ultimate zal 499 Canadese dollars (CAD) gaan kosten, wat neerkomt op zo'n 350 euro. Voor Vista Home Premium, de versie voor thuisgebruik, betaalt de klant C$299 (210 euro). Vista Home Basic, de goedkopere versie, zal voor C$259 (180 euro) over de toonbank gaan. Upgraden naar Home Premium zal zo'n C$199 (140 euro) gaan kosten.

Microsoft Vista is de langverwachte opvolger van Windows XP. De softwaregigant hoopt de ontwikkeling van het nieuwe besturingssysteem in november klaar te hebben, zodat Vista in januari in de winkels ligt.

bron NU.nl
vind ik wel erg veel geld voor een OS
Programmaren kost nu eenmaal tijd. En tijd is zoals je weet geld.
Windows XP is ook nog steeds veel te duur. De prijs is echt het lelijkste van windows :S
ach wat is 180 pingels nou, voor Maya ben je al gouw 5k kwijt, voor een lichte uitvoering..
Klaasjan schreef op 29.08.2006 15:49

dat weet ik maar door de prijzen hoog te houden gaan meer mensen de software downloaden.

edit:
voor 180 euro heb je de goedkoopste versie. daar kun je veel minder mee
Ik denk dat 50% van de mensen met de PROF editie de extra dingen niet eens gebruiken
Klaasjan schreef op 29.08.2006 15:49

Geef me eens 3 redenen waarom je niet zou kunnen programmeren onder linux wat compleet gratis is :) . Enkel ASP(.NET) en andere MS rotzooi werkt dan uiteraard niet. Maar apache + php + mysql draait perfect.

Ik ga zowiezo blijven hangen op XP denk ik. Vista bied te weinig vernieuwing. Ik schrijf wel een keer wat key's over als ik ze via school kan downloaden (legaal dus) dan kan ik nog altijd een keer overgaan op vista als ik zin heb.
*zegt niets over Mac OSX voor 129 euro...
Het wordt al beter, maar nog altijd heel duur. Ik ga het zéker niet kopen, ik gebruik al een poosje een dualboot Linux en Win2000. Linux bevalt steeds beter en er is inderdaad weinig waarvoor ik in Win2000 moet opstarten.

En Vista, wat is dat nou voor naam?! Als het nog Longhorn zou heten - wat imho een veel stoerdere naam is -, dan zou ik nog overwegen om het aan te schaffen :')

Reageren