Prijzen Microsoft Vista uitgelekt

Uitgegeven: 29 augustus 2006 11:28
Laatst gewijzigd: 29 augustus 2006 12:53
AMSTERDAM - De Canadese website van Microsoft heeft maandag de prijslijst van Windows Vista gepubliceerd. Volgens de softwaregigant gaat het om een 'ongelukje' en volgt de officiële Amerikaanse prijsstelling eind september.

De betreffende site is inmiddels offline, maar op diverse websites circuleren de prijzen.

Windows Vista Ultimate zal 499 Canadese dollars (CAD) gaan kosten, wat neerkomt op zo'n 350 euro. Voor Vista Home Premium, de versie voor thuisgebruik, betaalt de klant C$299 (210 euro). Vista Home Basic, de goedkopere versie, zal voor C$259 (180 euro) over de toonbank gaan. Upgraden naar Home Premium zal zo'n C$199 (140 euro) gaan kosten.

Microsoft Vista is de langverwachte opvolger van Windows XP. De softwaregigant hoopt de ontwikkeling van het nieuwe besturingssysteem in november klaar te hebben, zodat Vista in januari in de winkels ligt.

bron NU.nl
Wacht maar. De meeste mensen kopen hun computer compleet met besturingssysteem en kijken daarna nooit meer om naar versies. Ik denk niet dat er veel losse Vista's verkocht zullen worden ten opzichte van de OEM geliceceerde.

Totdat de grote spellen uitkomen waar dan lekker gemeen op de onderkant van de doos staat 'required: DirectX 10'.
Ja inderdaad. De meeste mensen geven er niks om. Maar als ik een PC zou moeten kopen zou ik me die euro's toch wel ff lekker besparen door er voor te zorgen dat er geen OS op staat :) . En verder heb je natuurlijk nog veel mensen die Vista willen omdat 't nieuw en 'hip' is want 't ziet er beter uit en zo. imo 't zelfde met de mensen die een MP3 speler willen. Die halen zich dan een Ipod want 't is 'hip' terwijl een zen stukken beter is. Ik verbaas me daar nog altijd over maar goed.
Ik denk dat jemer en kasper wel gelijk hebben. Op den duur zullen mensen wel upgraden, (vooral bij nieuwe pc's en hardware) maar ik denk dat het voor een hoop mensen niet zo enorm interessant is, omdat de veranderingen niet werkelijk schokkend zijn.

Ik zie vista als een windows xp met een leuke nieuwe theme, en een paar leuke widgets. Misschien dat microsoft nog een paar aardige features weet in te bouwen, maar ik zou niet weten waarom ik zou upgraden.

'If it's not broke, don't fix it' zegmaar.
het systeem is niet zoveel veranderd, maar wel beter aangepast aan de behoeften van de koper (zie de verschillende licenties / specs.)

maar het is wel duur vergeleken met ca € 129 voor een OS X licentie die veel meer features bevat.
Nouja, ik weet niet of het echt te vergelijken is: mac osx werkt op een veel beperktere selectie harware, en die selectie hardware is niet bepaald de goedkoopste. Windows moet uit principe voor een veel bredere hoeveelheid hardware werken.
Ik vind dat de prijzen nog wel mee vallen.
GA maar eens zoiets maken, hou de uren bij doe die * 80.
Dan heb je een redelijke indicatie van wat het kost om zoiets te bouwen
Maar het word toch ook wel weer super goed verkocht... Maar ze zullen iig winst maken =)
Nou als vista uit is ga ik het waarschijnlijk kope. Want ik hoor goede dingen van de nieuwe OS, maar ja dat zeiden ze ook van XP toen.

Ach ja.
Een hoop revolutionaire dingen hebben ze toch eruit gehaald en opgeschoven naar de volgende? WinFS bijvoorbeeld. Als je die revolutionaire dingen eruit haalt krijg je eigenlijk niet meer dan WinXP met een mooie (alhoewel ik het 3x niks vind) Graphical User Interface die weer meer systeemeisen opslurpt.

Reageren