Hallo,

Ik heb echt steeds gedoe met mn media player (11).
Tijdens het straten gaatie natuurlijk automatisch berekenen hoeveel minuten alle liedjes opgeteld duren. Eerst merkte ik het niet eens met mn playlist van 5 uur aan gedownloade muziek, en wanneer ik naar een volgend nummer ging (willekeurige volgorde) was dat ook in een fractie van een seconde geberut.
Maar nu: op het moment dat ik 'm opstart met 5 mp3tjes, moet ik 30 seconden wachten voordat tie geladen is, dan moettie 10 seconden rekenen (kan ik het net zo goed uit mn hoofd doen). Daarna duurt het nog zon 10 seconden voor het eerste nummer aanstaat, en steets heb ik vervelende onderbrekingen van een halve seconde ofzo. En op het moment dat hij een volgens willekeurig nummer start, gaat mn toetsenbord ineens heeeeel traag doen. Echt strondirritant.
Iemand hetzelfde probleem, ervaringen of tips?

Groeten,
Jonathan
Ik heb ervaring met windows media player 11. Nooit doen, ik wou het unstalleren omdat ik last het van problemen, maar dat kreeg ik niet voormekaar. je moet het pressies doen als ze zeggen op de website van microsoft anders kan je hem niet verwijderen/installeren of een andere versie van windows media player...
Twee uitersten, maar ik raad beiden aan als vervanger:

Foobar 2000: Heel heel heel erg lightweight, simpel, geen shit, en ontzettend snel. Daarnaast ondersteund hij ook nog even zo'n beetje alle formaten. Heeft nog wat leuke features.

iTunes: Zelf gebruik ik deze uiteraard. Ideaal overzicht van mijn collectie en hier op mijn Mac zeer snel. Op Windows helaas wat minder. Als je je CPU op windows 100% gebruikt kan hij gaan haperen, maar dat zou je eventueel kunnen verhelpen door hem 'wat belangrijker te maken' met task manager. Op de Mac kan je niet om iTunes heen. Al gebruik je je cpu 150%, iTunes hapert niet. Lekker geïntergreerd hier, snel, goeie minispeler enz. enz. Maar dat is niet relevant voor jouw voorlopig denk ik.

Dus dan blijft over: Foobar 2000 ;)
Ik raad Winamp aan, omdat deze gewoon veel sneller is!:) (geen ervaring met Foobar 2000)

Het programmatje openen, de playlist tevoorschijn toveren, alle bestanden die je wilt afspelen naar het playlist schermpje slepen, alles door elkaar gooien, en spelen maar! Zo is 'ie nog snel op mijn Sempron'netje!

Ik heb iTunes veel gebruikt op Windows voor een iPod, maar ik vind het veel te sloom. Bij het plaatsen van 100+ bestanden in de bibliotheek loopt hij direct vast, en duurt het meerdere minuten voor hij het weer doet:(

[edit]Screenshots, let op dat bij eerste screenshot ik het beeldscherm niet op winamp had gefocust, maar op mijn browser.

http://www.ea-chat.com/upload/uploads/winamp.gif[/edit]
Media bibliotheek uitzetten. Scheelt archivering.

En een simpele player als Foobar 2000 is ook een goede oplossing. Werk ik zelf ook mee en bevalt goed. Daarnaast vreet het ook veel minder cpu dan wmplayer, zelfs als je in wmp de visualisatie uitzet.
Zoals Jelmer al zegt, iTunes!
Ik heb hem wel op m'n Windhoos, en werkt perfect, en vaak ook nog geen hapering bij 100% cpu load.
Maar ook Winamp is fijn, wat minder functies als iTunes en daardoor misschien een tikje sneller.
Maar ik raad iTunes aan :)
@ll:
thnx 4 the reacties. ik ga voor itunes omdat mn nano daar lekker samen mee werkt :)
weet iemand hoe ik in één keer alle nummer van mn pc en van een andere pc in het netwerk in de bieb kan zetten? want als ik map selecteren en bureaublad doe, doet tie niets.
@jonathan
je moet deze computer selecteren volgens mij en niet je bureaublad..

edit:
hoe kom jij aan -503 posts? :S
op een windows is winamp veel sneller dan itones, zeker bij grote hoeveelheden van liedjes. bij meer dan 10 000 liedjes, crasht windows media player zowizo bij het zoeken hier in. bij itunes duurt dat dan bijna een minuut hier in te zoeken. en winamp speelt dit klaar in enkele seconden... keus is waar je je prioriteiten stelt natuurlijk
mmm, ik twijfel toch. itunes heeft podcasts, heeft die winamp dat ook? itunes vreet wel mn cpu en geheugen...

Reageren