heey,

Ik was niet tevreden over de captcha scripts die hier stonden, dus ik heb er zelf maar 1 geschreven,

Hebben jullie nog op of aanmerkingen?

Aantal karakters kan aangepast worden, hij staat nu op 10, dus graag geen reacties dat het veel karakters zijn.

Ook hoofdletters is gemakkelijk in en uit te schakelen.

linkje
De beste 'CAPTCHA' (of eigenlijk beveiliging tegen een bot) is een vraag stellen. Meerkeuze:
wat is een hamburger?
*circel
*voetbal
*junk food
*Willem Veroveraar

Open:
Hoofdstad van NL:
Stuk beter leesbaar.
hmm... je moet ook meer spelen met de kleuren denk ik
Het gaat nu even om deze captcha afbeelding Kalle ;-)

Oke, webmarij is tevreden, wie volgt :-p
Legolas schreef op 04.09.2006 22:41
hmm... je moet ook meer spelen met de kleuren denk ik

achtergrond bedoel je?

[edit]
is dat niet erg lastig voor kleurenblinden?

Ik denk dat ik de achtergrond mooi wit laat, hooguit variatie in wat grijstinten
ook de letters. een bot herkent vormen door kleurgebieden te koppelen
Opzich heeft Kalle wel gelijk. Door vragen te stellen is het voor minder-valide bezoekers ook mogelijk je website te gebruiken.

Alleen pas op met open vragen, veel mensen denken dat de hoofdstad van Nederland Den Haag is of dat de schrijfwijzen kan afwijken.
Ben nu een beetje aan het klooien met kleuren van letters, maar dan is het helemaal niet meer te lezen
Maar ik denk dat ik hiermee een groot aantal bots afweer.

Eventueel doe ik na 3 foute invoeren een meerkeuze vraag.

Ik zie ondertussen dat het vorige captcha script is verwijderd. Zal ik deze toevoegen of niet....

[edit]
bots worden steeds slimmer, dus ook die antwoorden moet je random neerzetten...
[/edit]
Kalle schreef op 04.09.2006 22:40
De beste 'CAPTCHA' (of eigenlijk beveiliging tegen een bot) is een vraag stellen. Meerkeuze:
wat is een hamburger?
*circel
*voetbal
*junk food
*Willem Veroveraar

Open:
Hoofdstad van NL:

Mee eens. Bots worden steeds slimmer met CAPTCHA's. Ik heb al eens zitten denken aan het volgende: stel een vraag in de trant van:
hoeveel is vier keer twaalf?
Zowel de string 'vier' als 'twaalf' komen uit een array zodat je script uit kan rekenen wat de uitkomst moet zijn. Als je de opgave random laat genereren voorkom je dat je elke keer dezelfde vraag stelt.

Reageren