heey,

Ik was niet tevreden over de captcha scripts die hier stonden, dus ik heb er zelf maar 1 geschreven,

Hebben jullie nog op of aanmerkingen?

Aantal karakters kan aangepast worden, hij staat nu op 10, dus graag geen reacties dat het veel karakters zijn.

Ook hoofdletters is gemakkelijk in en uit te schakelen.

linkje
ik bedacht net: meerdere submit buttons en dan alles met display: none behalve een en dan kijken of alleen de goede is geklikt :P
Stel je hebt 0 t/m 20 in een array (als tekst dan) en je gaat rekenen, zou zo'n bot dat niet ook gaan ontcijferen.. array[0]="nul" array[12]="twaalf" enz.. zit nogal veel logica in, vrij eenvoudig, dus denk ik ook gemakkelijk te kraken..
Kan je dan niet ook nog een ander random getal laten kiezen tussen 0 en 20 en daarmee beginnen voor de array()?
Dus als rand(0,20); 11 retourneerd dat je:
array[11]="nul" array[12]="een"
enzovoorts doet?? (dan is de logica ook weg voor zo'n botje)
Of zou zo'n bot sowiezo zo'n sommetje in tekst niet kunnen oplossen? (het lijkt mij niet zo moeilijk, je maakt een array met 0="nul" (zelfde array als in het script gebruikt is) en een array met rekenoperators in tekst en teken, en je kan het script terug redeneren..)

Ik denk dat de beste oplossing een soort van combinatie is.. Bijvoorbeeld zo'n captcha met de som of vraag, volledig in tekst, (vier keer drie) waarbiuj de vraag kan varieren van een open vraag tot een multiple choice vraag, die volledig random wordt geselecteerd.
Knappe bot die daar dan nog uit gaat komen.
Maar is het waard deze te posten of niet?

Zelf ga ik hem igg wel gebruiken ;-)
[persoonlijke mening]
Nee, niet als apart script.
Wel als link (naar je eigen site) bij de reacties.
[/persoonlijke mening]
altijd hoofdletters en geen verwarring maken met 1 vs I en 0 vs O
Ik heb een tijdje geleden nog een deel gemaakt van een 'geluids-captcha'. Die een vraag stelt of cijfers/letters opnoemt.

Het schijnt dat die ook alweer te kraken zijn(de cijfers/letters versie)
De beste oplossing is toch echt het beveiligen door een gebruiker zich aan te laten melden, en zich in te laten loggen...
Bots worden steeds slimmer, maar inloggen bestaat al jaren en ik ken nog geen bot die (bij een goed inlogsysteem) daarin is gekomen.
Captcha's bestaan minder lang, maar daar zijn al bots voor die ermee om kunnen gaan..
Maar zal ik bovenstaande 3 scripts hier posten in 1, of gewoon laten zitten.
@robert:
ik ken wel bots die door een ingelogte gebruiker gebruikt worden om text-based spellen erdoorheen te jagen.

Reageren