Hoe komt het dat je FPS Lagg hebt,
je videokaart of je ram of je processor? ofzo?
6800GT of een 6600GT zijn redelijke kaarten.. nieuw zitten ze rond de 150.. je zult namelijk niets hebben aan high-end kaarten omdat je dan beter alles kunt upgraden..

@Mitch.. het word wel van de schijf af gelezen.. maar als je games zoals Battlefield 2 speelt merk je al gouw dat je pc het geheugen volstampt met leveldata.. en hoe sneller geheugen je hebt hoe sneller hij het level heeft geladen.. (natuurlijk moet je geen 5200 rpm schijf hebben..)

Ik zou kijken op tweakers.net pricewatch.. of je kijkt bij vraag & aanbod (2e hands)

http://tweakers.net/pricewatch
http://tweakers.net/aanbod

Aan ATI kaarten zou ik eens kijken naar een Radeon 9800.. die zijn ook redelijk..
manaus schreef op 09.09.2006 22:45
maar wat kun je me daan aanraden van videokaarten?

Wat is de rest van je systeem?
Enkele goeie VideoKaartjes...

Een Radeon X1950XTX :kwijl: ( nouja, zoiets ;) )
ik moet geen rekening houden met men moederbord?
kheb een KT6V mainbord van MSI
Mitch schreef op 09.09.2006 22:55

Een Radeon X1950XTX :kwijl: ( nouja, zoiets ;) )

Lijkt me niet slim.. aangezien dat je dan echt een AM2 processor moet hebben of een "Conroe" ik zou eerder een stapje terug aanraden.. een 6800GT draait nogsteeds alle games op high.. en het is een redelijke budget kaart..

(ik heb liever ook een quad 7900GTX Extreme SLI opstelling in me kast zitten.. alleen er zijn geen redelijke cpu's daarvoor)

Edit: owjah.. weetje of je videokaart AGP is? aangezien dat nogveel uitmaakt
Een C2D E6600 is géén bottleneck voor een overclockte X1900XTX, ik denk dat een C2D @ 3+ GHz ook geen bottleneck zal zijn voor jouw dual 7950GX2 ;)

Mijn 6800Ultra, het grote broertje van de 6800GT, draait niet eens de nieuwste games op high :(
Met een 2.4 GHz A64 :(

Nouja, tijd voor nieuw systeem dus hier :+
Raar dat mijn systeem dat wel doet... maarja ik heb ook een 2.8ghz systeem en een oc 6800GT die sneller is dan ene ultra :)

Over 8 maanden heb ik toch een nieuw systeem dus ik wacht wel :)
Ik zou als je geen pci-express hebt gewoon de hele pc upgraden zonder dat heb je er niks aan (Mijn mening).

Maar wil je goedkoop blijf rustig hangen. Op een 6800GT
Hij kan beter eerst veel meer info over zijn pc verschaffen en zeggen welke games die speelt.. en op welke settings hij ze wil kunnen spelen.. nu weten we natuurlijk niets en is een totale upgrade ook voor de hand liggend (nagaand dat het systeem zodanig verouderd is)
Leo schreef op 09.09.2006 23:14
Raar dat mijn systeem dat wel doet... maarja ik heb ook een 2.8ghz systeem en een oc 6800GT die sneller is dan ene ultra :)

Ik denk dat mijn Athlon64 2.4 Ghz sneller is dan jouw 2.6 GHz P4 ;)
[img]http://img91.imageshack.us/img91/8872/3800cz3.th.jpg[/img]
En ik game widescreen 1440x900, met AA en AF maximaal ( anders is het lelijk :X )
[offtopic]CPU:
Veld Waarde
CPUID CPU Naam AMD Sempron(tm) Processor 3000+ (1800 Mhz)

Geheugen:
Veld Waarde
Totaal 766 MB

Video kaart:
Veld Waarde
Video kaart NVIDIA GeForce 6200 TurboCache(TM) (256 MB)

Ik speel hierop ook games, met de kwaliteit op normal, en niks op high. Sinds ik deze (goedkope) video kaart erin heb gezet, zijn de games van vreselijk sloom(laggy) naar normaal gegaan.

Deze pc koste in totaal zo'n 520 euro(400 euro voor de pc - gekregen:), en 120 euro voor uitbreidingen), en is ongeveer 1 jaar geleden gekocht. Een groot voordeel van deze pc is dat hij zeer uitbreidbaar is:
Socket: 939
Supports AMD Athlon 64 X2 (up to 4800+) and Sempron (up to 3200+) processors
http://tweakers.net/pricewatch/119066/AMD-Athlon-64-X2-4200+-Manchester-(S939-22GHz-2x512KB)-prijzen.html
[edit]Een ander voordeel is dat er twee HD's in zitten: één voor gebruik, en één voor pc restore. Op die tweede staat windows XP, en deze is direct gebruiksklaar:) Nooit meer geklooi met CDs 8)[/edit]

Op het moment gebruik ik hem vooral om te programmeren, en af en toe te gamen met een van mijn broertjes(JOTR - Multiplayer: 30+)...

Zo'n videokaartje kost ongeveer 70 euro, en dan werkt hij al behoorlijk goed:)[/offtopic]

'FPS lag', dit hoeft niet aan je de hardware in je pc te liggen. Behoorlijke kans dat hij(je pc) veel meer aan kan dan waar jij hem op instelt. Als je in je opties -> video settings(of hoe dit ook heet) menu eens zoekt naar FPS(of Frames/second), zul je waarschijnlijk zien dat deze zeer laag staat. Door deze hoger te zetten zal het wat meer van je pc vragen, maar zal het er wel mooier uit zien(behalve als je pc het niet aankan)...

Als je pc dan helemaal sloom word, zal je toch wat geld moeten uitgeven...

Reageren