heey

Ik heb de laatste tijd zo'n last van een traag opstartende PC.

Ik ben al is naar start --> uitvoeren --> msconfig gegaan, en daar staan nu nog maar 4 dingen aan, maar toch duurt het opstarten opgelofelijk lang.

Wat ik bedoel met lang opstarten is dat na het aanmelden, de hardeschijf zeker een minuut aan het ratelen is, terwijl ik niet weet wat er gebeurd.

ook start --> uitvoeren --> services.msc heb ik uitgevoerd en vanalles uitgezet wat niet nodig is, maar ook geen effect.

Heeft er iemand nog andere tips? En ga n niet van die tips geven van:

- Koop een MAC
- Herinstaleer windows

Want dat kan natuulijk altijd nog.
CCleaner is idd een erg goede oplossing. Het defragmenteren van zowel Harddisk als Register kan wel eens voor een speedboost zorgen..

Ook is 512MB niet geweldig.. Upgraden naar 1GB is miss nog wel eens verstandig..
Jan 1:

Dit heb ik al gedaan via een ander programma ;-)

Jan 2:

Thx, daar ga ik is naar kijken

SaTZzz T.:

Yeah I know, zou best is kunnen dat ik dat nog ga doen ;-)
Bootvis heeft niet veel uitgehaalt....

[edit]
Ben nu aan het defragmenteren, maar ik verwacht dat het toch wel iets doet.

Mijn HD is nu meer rood dan blauw....
[/edit]
Al op virussen en malware gescant? Mischien te haastig bezig gegaan en dat overgeslagen?

gr, tim
Volgens een tekst van http://mywebpages.comcast.net/SupportCD/XPMyths.html

moet je wel ntfs defragmenteren.

NTFS is Fragmentation Free

Myth - "The NTFS File system does not get fragmented and Defragmenters are unnecessary."

Reality - "Even though NTFS is more resistant to fragmentation than FAT, it can and does still fragment. The reason NTFS is less prone to fragmentation is that it makes intelligent choices about where to store file data on the disk. NTFS reserves space for the expansion of the Master File Table, reducing fragmentation of its structures. In contrast to FAT's first-come, first-served method, NTFS's method of writing files minimizes, but does not eliminate, the problem of file fragmentation on NTFS volumes."
NTFS Degragmenteren is ZEKER nuttig ! Ik vraag mij af welke idioten zulk een onzin de wereld in sturen, maar NTFS werkt totaal verschillend dan FAT. Het grote verschil hierin is dat NTFS veel slimmer met de vrije ruimte op een HD omgaat, maar de foutmarge is nog steeds niet nul bij mijn weten. Het lang ratelen van een HD heeft vaak te maken met een zeer fel gefragmenteerd station !

PS: Ik gebruik deze altijd, en hij is gratis: Clean up PC. (Als je hebt gescand moet je bij de laatste optie wel al de bestanden nog laten aanvinken, de rest verwijderd hij automatisch !) Laat me iets weten als je het hebt gedownload, dan verwijder ik het van mijn server ;) .
Kijk dat had ik dus van mijn bron weggehaald. Het is engels, maar ik denk dat dat geen probleem was.
Ik wilde het alleen nog maar wat bekrachtigen ;) en natuurlijk het progje eventjes posten, zeker eens proberen, is echt heel handig... geen installatie enzo nodig, gewoon openen en het draait !
Ik heb het ook ff gedownd

Reageren