Myth - "The NTFS File system does not get fragmented and Defragmenters are unnecessary."
Reality - "Even though NTFS is more resistant to fragmentation than FAT, it can and does still fragment. The reason NTFS is less prone to fragmentation is that it makes intelligent choices about where to store file data on the disk. NTFS reserves space for the expansion of the Master File Table, reducing fragmentation of its structures. In contrast to FAT's first-come, first-served method, NTFS's method of writing files minimizes, but does not eliminate, the problem of file fragmentation on NTFS volumes."
NTFS Degragmenteren is ZEKER nuttig ! Ik vraag mij af welke idioten zulk een onzin de wereld in sturen, maar NTFS werkt totaal verschillend dan FAT. Het grote verschil hierin is dat NTFS veel slimmer met de vrije ruimte op een HD omgaat, maar de foutmarge is nog steeds niet nul bij mijn weten. Het lang ratelen van een HD heeft vaak te maken met een zeer fel gefragmenteerd station !
PS: Ik gebruik deze altijd, en hij is gratis: Clean up PC. (Als je hebt gescand moet je bij de laatste optie wel al de bestanden nog laten aanvinken, de rest verwijderd hij automatisch !) Laat me iets weten als je het hebt gedownload, dan verwijder ik het van mijn server ;) .
Ik wilde het alleen nog maar wat bekrachtigen ;) en natuurlijk het progje eventjes posten, zeker eens proberen, is echt heel handig... geen installatie enzo nodig, gewoon openen en het draait !