Hallo,

Ik weet niet of het legaal is.
Ik ben 13.
Stel ik heb een drukbezochte site mag ik daar dan volgens de belgische wetgeving reclame op zette en in mijn zakje steken of is het tog illigaal ?
Heb ik dus al HEEL lang op zitten denken.
Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven.
Ty, Nousie
nee, een 13 jarige mag geen eigen inkomsten genereren.

Je kunt dit wel op naam van je ouders doen. Zij zijn dan wel verplicht deze inkomsten te melden bij de belasting.

Dit is althans de Nederlandse wet, ik weet niet hoe het in belgiƫ zit.

In nederland mag je vanaf je 14e eigen inkomsten genereren.
Hmmm, ik ben bijna 14 maar ik weet niet of dit in belgie geldt...:(
Volgensmij mag dit in heel europa niet onder de 14.. (iig benelux)
dus eens ik 14 ben wat moetk dan weten ivm wat mag niet mag wat ik moet doen, etc...
Ik ben een Belg van 17 jaar en doe het al een klein halfjaartje. Ik moet zoiezo al een belastingsbrief invullen omdat ik vakantiewerk doe, maar anders moet ik het ook aangeven aan de staat. Verder is er geen probleem, zolang je niet meer verdiend als +/- 2500 euro. Verdien je meer dan krijgen je ouders geen kindergeld meer ;) .

Maar voor de precieze wetgeving moet je misschien eens een 'professional' aanspreken ;) .
wie is dan een profesional?
Belastingadviseur, iemand die dagelijks dit soort vragen beantwoord.
Ponzi schreef op 13.09.2006 17:04
Verdien je meer dan krijgen je ouders geen kindergeld meer ;)

is dat van dat geld dat je bij de monopoly krijgt ^_^
Stel je voor :D ! Spijtig genoeg kan je niet met monopoly-geld betalen in echte winkels ^^ ...
Ik heb ooit eens geprobeerd een karntenwijkje te krijgen op 11 jarige leeftijd, en als m'n ouders een krabbeltje zetten hoefde ik niet eens 13 te zijn :-)
Dus als jouw ouders misschien ook een karbbel zetten, mag je junior-miljonair worden...
[offtopic]

[quote]
Verdien je meer dan krijgen je ouders geen kindergeld meer ;)

is dat van dat geld dat je bij de monopoly krijgt ^_^
[/quote]
[/quote]
Nee, dat is geld waarmee Sinterklaas spulletjes koopt, pappie en mammie verjaardagspulletjes kopen EN HET GROOTSTE GEDEELTE IN HUN EIGEN ZAK STEKEN. Snap je?

Stel je voor :D ! Spijtig genoeg kan je niet met monopoly-geld betalen in echte winkels ^^ ...

Dat kan niet,. want dan licht de hele economie plat. Denk maar na: waarom gaat een etensfabriek nog eten produceren terwijl ze allemaal al genoeg (Monopoly)geld hebben? dus houd de etensfabriek op, en zo ook andere fabrieken. En wat zijn die papiertjes dan waard? geen ene niets.
[/offtopic]

Reageren