Hallo,

Ik weet niet of het legaal is.
Ik ben 13.
Stel ik heb een drukbezochte site mag ik daar dan volgens de belgische wetgeving reclame op zette en in mijn zakje steken of is het tog illigaal ?
Heb ik dus al HEEL lang op zitten denken.
Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord geven.
Ty, Nousie
Wat een niveau wordt er weer bereikt zeg, mijn complimenten, mij zou het niet lukken.

Verder, ik ga dit topic niet meer bekijken want ik word spontaan depressief van sommige antwoorden. Bel de Belastingdienst (en pas op dat de Belgische Belastingdienst zich niet een miljard vertelt, dat probleem hebben ze schijnbaar vaker).

Oh en als je toch op antwoorden afgaat van Nederlanders die nog met staartdelingen bezig zijn, be my guest, maar het zou niet heel intelligent zijn. Oh en ook Nederlanders die geen staartdelingen doen weten het voor geen meter :) Ikzelf kan de vraag ook niet beantwoorden, ik vermoed dat het wel kan allemaal zonder problemen.
Als je het 'rustig aan' doet zal t wel goed gaan. Je moet dus niet voor het hoofdkantoor van de Belgische Belastingdienst met een megafoon staan brullen: 'website's van een 13-jarige, nu met 10% korting!' Maar dat snap je wel. Als ze er niet achter komen gaat t wel goed.
En houd rekening dan met mensen die graag klikken;)
Kijk even bij het Belgische ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid (zo heet het in Nederland, bij jullie heet het waarschijnlijk iets anders).

Onthoud dat je tot je 18 nog helemaal geen rechten en eigen dingen hebt. Je geld is inpriciepe van je ouders, zij zijn dan ook OOK financiel verantwoordelijk voor jouw.

Voor je 18 ben je ook nog niet handelingsbekwaam tenzij de rechter anders heeft gesproken.

Veel adverteerders zullen niks op je site willen plaatsen omdat jij nog geen 18 bent en dus handelingsonbekwaam en je ouders dus mee moeten tekenen.

Veel diensten (b.v. Google Adwords) eisen dat je 18 of ouder bent.

Als het om veel geld vergeet dan niet te veel te verdien (kinderbijslag e.d.) en het bedrag aan te geven bij de belastingdienst.

Bovenstaande geld in iedergeval in Nederland, en het meeste min of meer ook voor de rest van EU en Benelux.

Nog even iets heel belangrijks: VRAAG ADVIES AAN JE OUDERS. Zij weten wat ze jou kunnen laten doen en ook wat voor hun verstandig is
hahaha ok dankjewel ...:D
PHPerik schreef op 13.09.2006 17:40
Wat een niveau wordt er weer bereikt zeg, mijn complimenten, mij zou het niet lukken.

Gelijk heb je :X

Had ook een heel ander 'illegaal' iets in gedachten, maarja :P
In Belgiƫ wordt je al 'handelingsbekwaam' geacht vanaf je 12e :) . En die theorie over dat alles eigenlijk van je ouders is, gaat al helemaal niet op ! Mijn ouders hebben geen volmacht over mijn bankrekening ;) ...
heb even de expert gevraagd: je mag op jezel geld genereren als minderjarige, echter niet zomaar voor anderen (bedrijven) werken.
Legolas, gaat dit wel over Belgiƫ?

BTW. Wat is de url van die website, waar jij het over hebt.
Legolas schreef op 13.09.2006 19:03
heb even de expert gevraagd: je mag op jezel geld genereren als minderjarige, echter niet zomaar voor anderen (bedrijven) werken.

mooi!

Reageren