Ik wil graag al een tijdje een snellere computer hebben
Maar aangezien ik er het geld niet voor heb voor een complete nieuwe computer zou ik mezelf wel een nieuwe processor van tot en met 90 euro kunnen profiteren
Nouw weet ik alleen niet zeker omdat mijn computer die ik nu heb
450 mhz en al ruim 6 jaar oud er een nieuwe processor op het moederbord kan
Zelf had tijdens de aanschaf van een nieuwe voeding van me pc al gevraagt aan een vobis werker daar of der een nieuwe processor op zou kunnen
Hij zij dat dat niet kon ma dat weet ik dus niet zeker
Hier wat foto's van ( wat ik waarschijnlijk denk dat het me processor is ) mijn processor en mijn moederbord
Als het eventueel niet zo kunnen en er geen nieuwe processor op kan
Zou het dan ook mogelijk zijn door een nieuwe processor + moederbord aan te schaffen en de huidige dingen in me bestaande pc op de nieuwe moederbord te doen dat ik dan ook een betere computer heb? of moet ik dan weer nieuwe extra dingen aankopen?
Of is jullie advies toch gewoon beter een 2e hands nieuwe computer te kopen op marktplaats.nl of speurders.nl?
Is er meer info nodig vraag gerust!
GR. mebus en bij voorbaat dank:)
edit1: typo
edit2: Ik zie nu dat de processor van het merk type intel is
Als je een intel van 450Mhz hebt, dan vrees ik voor jou dat er geen nieuwe processors meer oppassen. Die hebben namelijk allemaal extra voeding nodig, en die oude moederborden ondersteunen dat niet :( !
Ja, maar bij een 450Mhz zal de snelheidswinst niet maximaal zijn (om niet niks te zeggen) ! Ik denk dat je beter naar een tweede hands systeempje kan uitkijken dan ;) ...
Beetje geheugen bijsteken kan geen kwaad, maar is ook wel duur op zich.
Ik zou ook gewoon sparen voor een nieuw systeem, en deze een beetje opmaken :)
btw, foto 1, is dat niet je BIOS? Volgens mij geen processor, die zit waarschijnlijk onder een koeler ergens in het midden van je moederbord :)
Edit:
90 euro voor moederbord én processor is wel erg weinig (dat is het eigenlijk ook al voor de processor alleen). Voor een beetje mobo + processor ben je al gauw rond de 200 euro kwijt schat ik.
je kan ook met
HAAKurl=http://koopjes.marktplaats.nl/computer_hardware/complete_pc_s_amd/51468558.html?return=eJwlykEOgyAQheG7NNGlCHRRMaSxFyGjYjSCEJhG26Z3L9jN%2FF9eBgQVn0XUbRT0dhWXPrg96nZG9IKQ1Xm9VRbCit4AYKw2QwZn%2FRN1UDOEcYegz8Vo1MoPKiqwIxk4a6oZrbljL91UHkbScowSXcE7WvCHSafjjGWyk00mJr4Xn3kk5r7%2BnWJqftc95KlOdHHJY%2Bklu7TfHxO9P48%3D&df=1&fta=HAAK link HAAK/urlHAAK werken