Ik wil graag al een tijdje een snellere computer hebben

Maar aangezien ik er het geld niet voor heb voor een complete nieuwe computer zou ik mezelf wel een nieuwe processor van tot en met 90 euro kunnen profiteren

Nouw weet ik alleen niet zeker omdat mijn computer die ik nu heb

450 mhz en al ruim 6 jaar oud er een nieuwe processor op het moederbord kan

Zelf had tijdens de aanschaf van een nieuwe voeding van me pc al gevraagt aan een vobis werker daar of der een nieuwe processor op zou kunnen

Hij zij dat dat niet kon ma dat weet ik dus niet zeker

Hier wat foto's van ( wat ik waarschijnlijk denk dat het me processor is ) mijn processor en mijn moederbord

Als het eventueel niet zo kunnen en er geen nieuwe processor op kan

Zou het dan ook mogelijk zijn door een nieuwe processor + moederbord aan te schaffen en de huidige dingen in me bestaande pc op de nieuwe moederbord te doen dat ik dan ook een betere computer heb? of moet ik dan weer nieuwe extra dingen aankopen?

Of is jullie advies toch gewoon beter een 2e hands nieuwe computer te kopen op marktplaats.nl of speurders.nl?

Is er meer info nodig vraag gerust!

GR. mebus en bij voorbaat dank:)

edit1: typo
edit2: Ik zie nu dat de processor van het merk type intel is
Voor 150 euro een redelijk systeem lijkt me, maar houdt er rekening mee dat die ook snel verouderd. Voor rond de 800 euro kan je zelf ook een net systeem in elkaar zetten, maar dan moet je natuurlijk wel nog even sparen :)

Die link kan je trouwens zelf inkorten, kijk bij de FAQ van phphulp hoe (url=).

Wat voor mobo heb je nu trouwens? Zo te zien een Asus. Asus CUV4X-E toevallig? :)
Srry ehmmmm mobo?

Heb verstand van php ma computeronderdelen is wat minder:(

edit: snap hem al moederbord zal ff kijken wel merk het is

ehmmmm waar staat dat?:p
mebus schreef op 17.09.2006 20:20
Srry ehmmmm mobo?

Heb verstand van php ma computeronderdelen is wat minder:(

mobo is een afkorting van moederbord
@mebus waar woon je?
Mischien heb ik nog wel een AMD 1000 MHZ voor je inclusief bijpassend bord en een paar reepjes geheugen.

Klaasjan
Foto's is inderdaad de bios. Voor 90 euro heb je heus geen nieuw mobo en processor (zoals je al wist).

Ik hoop voor jou dat je dicht bij Klaasjan woont, want anders zie ik niet echt een degelijke ('lange' termijns) oplossing ;) .
@klaasjan ik woon in den helder - noord holland

@ponzi ik hoop het ook:):p

edit: klaasjan ik zie dat je ergens in zuid holland woont:( Ik denk niet dat me ouders daar helemaal na toe zouden willen rijden zo dat is ook geen optie:(

Ik denk toch dat dan eerst ma eens een leuk baantje ga zoeken:)

Toch bedankt!:D
Ik woon in Wijnjewoude Friesland.
En ik ga niet zo ver dat ik hem even kom brengen
Voor 90 euro kan je een aardig pakketje versturen. Misschien is dat een optie?
Heb je een close-up van de bovenkant?
Een mobo naam? ( Staat tussen de PC slots ).

Het lijkt erop, maar dat zie ik dus niet goed, dat je een socket CPU'tje hebt, Socket370 dus.
Daar past in theorie ( fysiek dus ) tot een 1400 MHz Celly in.
De info van het moederbord is nodig om te weten of je chipset dat ook ondersteund :)
Die CPU's zijn tweedehans niet echt duur namelijk.

Reageren