Vraag het aan de klanten van je klant, die moeten er toch tegenop kijken? Ik denk dat dat jouw klant eventueel wel zou overtuigen.
Ik weet niet hoe het bedrijf verder is qua huisstijl, maar indien die erg overeenkomt met 1 en juist vloekt met 2 kan ik me iets bij de mening van de klant voorstellen. Dan zijn er 2 opties: huisstijl veranderen of website veranderen, en dat is volledig aan de klant. Jij maakt wat de klant wil, niet de klant zoals jij dat wil, mag ik hopen :)
Maar dat lijkt mij niet het geval als ik de huidige website zo bekijk, dus schrap dat maar.
Misschien zou je je klant nog eens over kunnen halen om binnen beiden websites eens wat op te zoeken (meerdere malen iets anders) en dan kijken bij welke website hij dit het snelste doet. Eventueel ook nog met wat andere personen.
Ik denk dat je klant zelf ook wel snapt dat het bij een website belangrijk is dat informatie snel en doeltreffend kan worden gevonden en dat de gebruiker wordt aangemoedigd die informatie te gaan zoeken (dus geen afschikwekkend uiterlijk) maar ook niet in slaap moet vallen en de website dus niet zo saai moet ogen dat hij op zoek gaat naar de concurrent die wel de aandacht weet te vestigen.
edit: OMG WTF!!! Wat is die muziek op de huidige website?! Als ik het over afschrikwekkende websites heb, nou, dat voldoet volledig aan die voorwaarden!
Ik zou idd zeggen probeer de klant te overtuigen van je gelijk en laat een aantal van zijn klanten / vrienden ook kijken en wanneer deze over de een opgetogener zijn dan de ander is de klant ook overgehaald.
Als het uiteindelijk nummer 1 zou worden is het jammer voor je portfolio. De beloning zou dan wel hetzelfde blijven alleen dan met een vrolijkere klant.
Wat mij eerder zorgen maakt is dat de klant na een maand niet ontzettend spijt heeft. Misschien een idee om hem een soort nadenk-garantie te geven van 1 a 2 maanden (ik weet niet hoe snel een normaal mens erover doet) om alsnog te kunnen beslissen over te stappen op die andere.
Een website van je bedrijf is tegenwoordig niet niets. Het is net zoiets als een introductiegesprek + visitekaartje + presentatie in één. Daar beslis je niet zomaar ik 1 keer over.
Dus hulp van vrienden van hem (medewerkers van het bedrijf bijvoorbeeld) en wat tijd lijken mij heel redelijk en prettig voor hem als klant-zijnde.
En je levert gelijk een extra dienst wat eigenlijk niks meer voorsteld, dit word ook weer doorverteld aan vrienden en die vertellen het aan vrienden van hun vrienden. Hooo stop nu begin ik teveel op een reclame te lijken