Binnenkort mag ik van de provincie Noord-Holland het re-design gaan doen van www.ckvwijzer.nl

De site is gemaakt in een tijd dat 98% met IE surfte, dus bovenaan de lijst staat dat hij crossbrowser moet worden.

Ik ben benieuwd of er PHPleden zijn met CKV in hun pakket die tips hebben voor het nieuwe ontwerp.
miss de layout wat mider saaai, tis nu wel boring
Omdat het voor Cultureel en Kunst staat, iets waar ik zelf ook heel veel mee bezig ben.. Is het misschien leuk om verschillende floral en ornament afbeeldingen in te verwerken..

Daarmee krik je het imago ook op. Denk aan 3FM en MTV.
Crossbrowser, en geschikt om op schoolcomputers te tonen, dus niet teveel cookies gebruiken, dit wil nog wel eens problemen veroorzaken op die dingen.

Verder inderdaad mooie kleuren, zodat het jongeren aanspreekt.

P.s. ikzelf heb het vak CKV ook, vind er persoonlijk niet erg veel aan.

O ja, hier in Sneek hebben we ook zo'n CKV centrum:
http://www.cvksneek.nl/

Misschien kun je er nog wat mee ;)
Op die site zie ik alleen maar kleine basisschool kinderen. Dit is geënt op 4,5,6e klassers.
Ik ben alle reacties aan het doorlezen en er staan aardig wat dingen tussen die ik wel interessant vind.

Wat me trouwens vaak opvalt is dat CKV vakken een saai imago hebben op het Voortgezet Onderwijs. Ik ben benieuwd of jullie daar ook nog iets over kwijt willen?
Ik heb drie CKV vakken.:D

CKV 1 = Muziek
CKV 2 = Kunstgeschiedenis (vooral theorie)
CKV 3 = BV = Tekenen e.d.

Ik moet zeggen dat ik de eerste erg leuk vind, de 2e een beetje saai en de derde ook wel leuk vind...
ik heb nu half CKV..
$CKV == $saai;
Waarom vind ik het saai?
Nou, de meeste jongeren vinden het niet zo intressant om eventjes museums te bezoeken enz.
Het is niet egt intresant, net als Frans :p
De links in het uitschuifmenu boven in doen me om de een of andere rede denken aan de links in google-ads op websites. Dit heeft het effect voor mij een afschrikeffect.

Verder zoals gezegd meer kleur, en misschien wat minder strak. Het gaat over kunstzinnige dingen en dat hoeft niet/zeker niet altijd strak te zijn.

Het menu onderin ziet er leuk uit, zou ik zeker behouden.

Over CKV>saaiheid: Ik heb voor het eerste jaar CKV en ik vindt het inderdaad nogal al een saai en duf vak, beetje over schilderijen schrijven en naar dansvoorstellingen gaan licht me nou eenmaal niet zo goed ;)
Het zou gaaf zijn als je het voorelkaar krijgt dit met de site te veranderen!
@Kalle:
Je had het over cvksneek.nl? Dan heb je het mis, de voorstellingen worden dikwijls gedaan door jongeren van 16 tot 20 jaar oud, en ook bijgewoond door klassen 2 t/m 6
Jan Koehoorn schreef op 22.09.2006 21:53
Wat me trouwens vaak opvalt is dat CKV vakken een saai imago hebben op het Voortgezet Onderwijs. Ik ben benieuwd of jullie daar ook nog iets over kwijt willen?
Ik, als correcte VrijeSchool leerling, vind CKV vakken juist ontzettend leuk. Alhoewel een blokuur koorzang toch wel in de catergorie slaapwekkend valt...
Maar nooit problemen met CKV vakken gehad, altijd erg leuk, open, makkelijke, ontspannen lessen.

Nog even:
CKV 1 = koorzang - verslagen - was euritmie
CKV 2 = 2 x 3 weken x 2 uur kunstgeschiedings
CKV 3 BV (andere opties zijn dans/toneel en muziek) = fotografie, teken/schil, ruimtelijk, textielwerkvrm, houtbewerking, metaalbewerking

Reageren