Ik ben vanplan om een Online Pokémon spel te maken. Klinkt mischien kinderachtig, maar toch.. Ik heb namelijk nog nergens een site gezien met daarop een scherm met popetjes die rond loopen en dat je je eige popetje moet laten beweege met de pijltjes :)

Ook al snap ik nog niet veel van het maken dat je andere popetjes ziet beweegen gaat met me mischien toch lukken..

Als het heelemaal klaar is heb je een world waar je rond kan loopen, trainen tegen pokemons in het wild en tegen andere trainers het opneemen.

Wat vinden jullie hiervan?

(De andere post had ik toch zeker in koffie hoek gezet..)
Geinig, doe je best.
ik denk dat dit iets is voor java/flash ipv php
Hulde, jij bent vast een enorm rijke kerel ;)

Wat denk je dat Nintendo ervan gaat vinden als je hun spul waar zij de rechten van hebben gaat gebruiken?
Ik ben bang dat je spel niet veel kans maakt dus :(
Dus kortom een poort van een GBA game.. (nouja, geen poort maar het zelfde principe)

Kan leuk zijn.. alleen om nu even 500 pokemon in een database te zetten.. pff veel werk hoor..
@mitch: Ja, maar mijn idee is om het online te maken wat nitendo niet heeft..

@Leo: jah ik weet het.. dit gaat natuurlijk ook databverkeer vreeten. 500 pokemons is wel veel jah :P, maar ik kan natuurlijk ook gewoon een van de eerste pokemon games na maken, dat zijn er 150.. (d8 ik). Later kan je dan nieuwe games maken en zoals Hipska al zij, dan in het flash zodat het meer de 3D kant op kan..
151.. Mew zit er ook nog bij xD (Mewtwo zit d8 ik wel bij de 150 gerekend)

Maar je kan natuurlijk ook gaan denken aan een kleinere game die ongeveer dezelfde gameplay-elementen heeft.. (dus het trainen bv)
@mitch: Ja, maar mijn idee is om het online te maken wat nitendo niet heeft..
En daarom zou Nintendo het goed vinden dat jij met hun Pokomons aan de haal gaat? Dacht het niet! Reserveer maar vast een flinke berg geld voor de vergoeding die jij mag gaan betalen. Reken maar op vele duizenden tot misschien wel miljoenen euro's, afhankelijk van het succes dat je hebt.
Pokemon is naast mario ook de beste verkochte game die er is (als ik me niet vergis).. dus kwa licenties kosten zal het pittig zijn..

Maar neem mijn voorbeeld nou aan, maak iets soortgelijks.. dan ben je van dit soort gezeur af ;)
Ik heb hier nog wel een pokemon database liggen. PM me maar als je hem moet hebben.

Zie anders: www.rikvandersteen.nl
Er zijn 3 mogelijkheden:

1| Je neem Pokemon over en bent failliet
2| Je maakt een soortgelijk spel (niet erg origineel)
3| Je zoekt een leven ;)

Nee kijk, het is een leuk idee en je leert er waarschijnlijk nog van ook, maar er is al wel heel veel dus ik zou eerst met een briljant plan komen en daarna pas gaan ontwikkelen.

Reageren