Ik ben vanplan om een Online Pokémon spel te maken. Klinkt mischien kinderachtig, maar toch.. Ik heb namelijk nog nergens een site gezien met daarop een scherm met popetjes die rond loopen en dat je je eige popetje moet laten beweege met de pijltjes :)

Ook al snap ik nog niet veel van het maken dat je andere popetjes ziet beweegen gaat met me mischien toch lukken..

Als het heelemaal klaar is heb je een world waar je rond kan loopen, trainen tegen pokemons in het wild en tegen andere trainers het opneemen.

Wat vinden jullie hiervan?

(De andere post had ik toch zeker in koffie hoek gezet..)
Hmmmm, okee... ik ga dan wel iets anders bedenken :P

Zelfde look als Pokemon alleen is niet het zelfde. Ze kunnen me aanklaagen wat ze willen, ik zal ze dan wel laten zien dat mijn game totaal anders is dan hun game..

@PHPerik:
Antwoorden :P
1| Nah :P
2| Kan ook
3| heb ik al =)
look mag nou juist niet, tenminste niet hun mannetjes en namen dus. het idee mag misschien wel gedeeltelijk. maak gewoon een simpele RPG dus. En dan lekker met dhtml. Dus divs bewegen met javascript en pijltjes toetsen :)
@ Rick: Ik zou inderdaad niet iets met Pokémons beginnen, dat gaat Nintendo niet erg leuk vinden ;) !
1 voor 1 own ik ze allemaal..

Maar ag.. ik maak een andere RPG game ja, geen idee wat voor 1 maar maak er wel 1...

Is best moeilijk..

je moet namelijk zoon 100 popetjes op 1 scherm kunnen zien..

Dat dacht ik op deze manier te gaan doen:

Jij beweegt je pijltjes, jij gaat naar het volgende hokje, dat word opgeslaagen in m'n DB.. een andere player haalt dat allemaal weer op uit de DB en ziet je staan.. (via refresh)

Alleen dat is niet makelijk..

Maar ag.. hulp is altijd welkom =)
Ik denk dat het geen probleem zal zijn als je het speltje maakt, maar als je het wil gaan verkopen dan is het iets anders.

Maar als je er netjes de makers bij zet van de figuren die je gebruikt (pokemon dus).
Zal je het best online mogen zetten zolang je er maar niets aan verdient. *

* dat denk ik
moeilijk denk ik, maar wel een leuk id
Benny schreef op 27.09.2006 18:11
Ik denk dat het geen probleem zal zijn als je het speltje maakt, maar als je het wil gaan verkopen dan is het iets anders.

Maar als je er netjes de makers bij zet van de figuren die je gebruikt (pokemon dus).
Zal je het best online mogen zetten zolang je er maar niets aan verdient. *

* dat denk ik
Dat heb je dan fout gedacht! Inbreuk op copyright is verboden. Het maakt geen moer uit of jij er nu wel of geen geld aan verdient, het is en blijft verboden. Kazaa en de vele andere P2P-programma's verdienen tenslotte ook niets aan het uitwisselen van films en muziek, toch worden ze (net als de gebruikers) met harde hand aangepakt door door de film- en muziekmaatschappijen.

Reageren