Beste mensen

Ik ben al enige tijd opzoek naar iets om de breedte bandte te kunnen toewijzen aan andere pc's in mijn huis.
Via een server.

Heeft iemand idee's tips, welk bestuuring systeem kan ik beste gebruiken ? linux windows ?

alvast bedankt voor jullie medewerking
ik neem aan dat je bandbreedte bedoeld :-p

Een goeie router kan dit doen, maar waarom wil je dit?

Heb je bij je provider een bandbreedte limiet, en wil je niet dat andere PC's die opsnoepen of wat?
Ik gebruikte eens Bandwidth controller, ideaal programma waarmee ik de bandbreedte van anderen die via mijn pc verbonden waren met het internet kon beperken.
Bedankt voor de antwoorden :)

waarom ik dit wil.sommige mensen trekken te snel snelheid weg hier dus die wil ik ook ff beheren snapje :)

ja dat bedoelde ik.
Maar hoe heet dat programma precies en waar kan ik het downloaden ?

ik zie het er zijn er genoeg ja.

Maar ik probeer het eerst eens op me server ( linux _ debian ) kijken of ik een pakket kan vinden
Kijk even op de pagina van je router, zit daar geen optie.
rick, klik ook eens op de download link, ik weet alleen niet of die op Linux werkt.
Ik weet niet precies wat die andere pc's doen wat zoveel bandbreedte slurpt. Maar als het gewoon downloaden is kun je dat meestal in het programma zelf instellen.
Een goede HTTP download manager kun je beperken, net zoals P2P programma's.

Tenzij ze echt stevig aan het surfen zijn, dan heb ik niks gezegt..
Robert heb al gekeken maar voor debian werk ik met .deb of .tar.gz bestanden en niet zoals .exe

en andreis : ze zijn nogal hevig aan het downloaden.en hun zijn ook niet de allerdomste ik denk dat ze weer de instellingen anders zetten :P
Misschien dan alle andere pc's aansluiten op een antieke Hub?

Reageren