Beste mensen

Ik ben al enige tijd opzoek naar iets om de breedte bandte te kunnen toewijzen aan andere pc's in mijn huis.
Via een server.

Heeft iemand idee's tips, welk bestuuring systeem kan ik beste gebruiken ? linux windows ?

alvast bedankt voor jullie medewerking
je kunt wel een dergelijk programma installeren, maar dat werkt alleen als de andere pc's via jou pc's internet hebben. Dus je heb dan een pc met meerdere netwerk kaarten. Op die pc zit dan ook software om internet te delen en dergelijke, en dan kun je dat daar dan ook al van alles instellen. Je kunt niet als simpele gebruiker van een netwerk je buurman 'knijpen'.
Een windows 2003 server opzetten, kan je nog leuk een domein draien.
Maar dan moet wel die computer verbonden zijn rechtstreeks op de server.
En XP pro erop hebben zitten want XP home heeft geen domein rechten.

Maar ik denk dat het het beste is om er een tragere Hub/swichts te plaatse

Nee gewoon de gateway EN dns van iedereen via jou pc zetten en de secundairy dns naar de router. Zodoende kan iedereen nog wel op internet als je pc uit staat!
Marien schreef op 28.09.2006 12:25
Nee gewoon de gateway EN dns van iedereen via jou pc zetten en de secundairy dns naar de router. Zodoende kan iedereen nog wel op internet als je pc uit staat!
dat zijn ook instellingen op de andere pc's en die kunnen ze dus weer terug zetten. Het moet iets hardware matigs zijn dat echt tussen de pc's en de router zit. Of in de router zelf zit. Als de pc's een draadloze verbindig zouden hebben, dan gaat dat dus helemaal niet. Maar ik niet aan van niet. Is namelijk niet echt ideaal om hard te downlaoden.

Overigens... mijn zus is ook heel vaak flink bezig, maar ik merk daar nooit nix van. Maar dat terzijde
Marien schreef op 28.09.2006 12:25

Overigens... mijn zus is ook heel vaak flink bezig, maar ik merk daar nooit nix van. Maar dat terzijde

Waarmee????? :P
Rieksie schreef op 28.09.2006 18:22
[quote=Marien schreef op 28.09.2006 12:25]

Waarmee????? :P[/quote]met downloaden bedoel ik uiteraard. usenet... ach je kent dat wel :p

Reageren