Hoi, ik heb een iniminiprobleempie :p
Bij het opruimen van mijn ftp kreeg ik een aantal mappen niet weg. Een plaatje:
http://img178.imageshack.us/img178/3906/foutftpxd8.png

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

// P.S. Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen.. dit leek mij de beste oplossing :P
je moet de map eerst leeg maken voordat je hem kunt verwijderen

of in je FTP programma instellen dat je ook mappen kunt verwijderen waar nog bestanden in staan
Hij is echt helemaal leeg..
En 'normale' mappen krijg ik wel gewoon weg waar dingen instaan..
en verwijderen met php? via unset() dacht ik
Ben niet echt een php techneut ^^
Kun je scriptje geven :p

// Daarom ben ik ook hier haha :p

<?php
$map = "root";
rmdir($map);
?>

Var $map verranderen en klaar :P
werkt dat niet, ga dan naar je host.. die moeten je dan je de rechten geven om die map te kunnen verwijderen.

Dit probleem had ik ook, ik kon via FTP mappen aanmaken die ik ook zelf kon beheeren. Via PHP ging het heel anders, zij moesten ze eerst goedkeuren als ik een map maakte met bijv. PHP.. ze hadden zoon 20 mappen uit m'n FTP verwijderd omdat ik er naar vroeg, ze adviseerde mij om niet via php mappen aan te maken omdat m'n hoster die geen rechten gaf.
En dat uploaden naar de ftp?
Rick schreef op 27.09.2006 17:56
werkt dat niet, ga dan naar je host.. die moeten je dan je de rechten geven om die map te kunnen verwijderen.

Dit probleem had ik ook, ik kon via FTP mappen aanmaken die ik ook zelf kon beheeren. Via PHP ging het heel anders, zij moesten ze eerst goedkeuren als ik een map maakte met bijv. PHP.. ze hadden zoon 20 mappen uit m'n FTP verwijderd omdat ik er naar vroeg, ze adviseerde mij om niet via php mappen aan te maken omdat m'n hoster die geen rechten gaf.

Maar als je een map of bestand via PHP aanmaakt kun je die toch rechten geven?

zoiets als dit:
mkdir("testdir", 0777);

of werkte dat ook niet?
nee, kon je ook via FTP doen.. maar de rechten veranderen werkte ook niet..

Alleen m'n host kon toen de mappen rechten geven of verwijderen.

Reageren