Ik heb vandaag een wireless router binnengekregen. Maar ik krijg deze met geen mogelijkheid geinstalleerd.

Het is een 54M Wireless Broadband Router van Soho en/of König.

Het probleem, ik volg de handleiding:
ik ga na het aansluiten naar 192.168.0.1 en volg de wizard.
is die wizard afgelopen, dan moet je de router laten "rebooten".
Enkel lijkt het of hij daarbij vastloop, want daarna kun je niets meer doen, ook niet na een 2 tot 3 minuten, je kunt de router dan ook niet meer bereiken totdat je de kabel er even uit trekt en opnieuw insteekt.

Ook zou ik graag willen weten hoe ik achter mijn Netmask en Gateway nummers kom.

Iemand ideeën?
in je cmd 'ipconfig' type dan kom je er achter welke gateway je zit.

Maar ik weet niet in hoe verren je in je router kan.
Want die wizard doet volgens mij niet echt zo gek veel alleen de fabrieks instellingen terug zetten.
192.168.0.1 heeft (normaal) netmask 255.255.255.0
Gateway is het ip van je modem naar buiten.
Offtopc: SoHo staat waarschijnlijk voor Small office and Home. Oftewel voor de kleine kantoren en thuisgebruik.

König is een merknaam.
Bij mij modem moet je eerst de cd erin en installeren VOORDAT je hem aansluit
als ik ipconfig opvraag, dan krijg ik het volgende:
ip-adres : 10.0.0.2
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 10.0.0.138

Goed, ik dit invullen. Maar hij doet het nog steeds niet.

ook bij ipconfig /all krijg ik niet veel meer informatie.

overigens is het ook vreemd dat windows nadat ik dus op reboot heb geklikt omdat dat moet om de instellingen op te slaan meteen vanonder in de taakbalk een tekstballon laat zien met de tekst "een van de netwerkkabels is niet aangesloten".
Het lijkt erop alsof hij dus de verbinding verbreekt, en daarna niet meer terug in stand brengt.

EDIT: zat geen cdrom bij, alleen router zelf, voeding en handleiding.
Alles moet ingesteld worden via de software op de router zelf.
Dan sta je nog niet verbonden met je router want je hoort een ipadres te krijgen.

want 10.0.0.2 is volgens mij default
Je zou eens kunnen proberen of je de firmware van je router kunt updaten, of een reset te doen (klein gaatje op je router). Krijg je via DHCP een adres toegewezen (omdat je anders misschien niet erop kan omdat je op je computer een vast adres buiten het bereik hebt ingesteld (als je een 404 krijgt))?

Gateway en netmask staan meestal ook op de routerpagina.

Edit
Je router bereik je via 192.168.0.1? In dat geval is de gateway ook 192.168.0.1. Het probleem zit denk ik in je eigen computer. Ga eens naar eigenschappen van de verbinding -> TCP/IP en kijk daar of je automatisch een adres krijgt toegewezen of dat je die zelf hebt ingesteld.
voordat ik dit bericht plaatste, heb ik al diverse keren op gereset gedrukt, en kabels erin en eruit gedaan, maar dit werkt allemaal niet.

ik heb niet zelf een adres ingesteld, de router waar het signaal binnenkomt verdeelt het over 4 kabels, een van deze kabels komt naar mijn computer waarna ik hem eerst in mijn router steek en daarna doorleg naar mijn computer.
De draadloze verbinding wil ik gebruiken voor mijn laptop.
De "algemene" router heeft als ip 81.206.26.160, alle computers hebben dus 1 ip adres.

ook de gateway als 192.168.0.1 instellen heeft geen effect.

Ik ben er nu al zo'n 2 uur mee bezig, zo'n ding zou toch bijna plug en play moeten zijn?
Die dingen zijn ook plug en play ennige wat je moest verranderen was de beveilliging want je wil natuurlijk niet voor iedereen open staan.

Maar als je de kabel die naar de wireless router loopt in jou eigen computer rechtsstreeks plugt, werk het dan wel?

Zoja, heb je hem wel in de goeie aansluiting gestokken van de wireless router?

Zoja, Steek hem erin rest bijna routers + je computer. wacht een paar min. en kijk of het werkt.
de kabel heeft bijna een jaar rechtstreeks in mijn computer gezeten en toen werkte hij prima.

Volgende handleiding moest de kabel die vanaf de modem / internetaansluiting komt in de poort waar WAN bij staat. Dus dat heb ik gedaan. Maar werken doet het dus niet.
De lampjes e.d. branden wel, en de lampjes bij de poorten knipperen ook zo nu en dan, er wordt dus wel wat verstuurd, maar niet heel veel.

kun je die laatste alinea even wat verduidelijken, want daar snap ik weinig van.

Reageren