Ik heb vandaag een wireless router binnengekregen. Maar ik krijg deze met geen mogelijkheid geinstalleerd.
Het is een 54M Wireless Broadband Router van Soho en/of König.
Het probleem, ik volg de handleiding:
ik ga na het aansluiten naar 192.168.0.1 en volg de wizard.
is die wizard afgelopen, dan moet je de router laten "rebooten".
Enkel lijkt het of hij daarbij vastloop, want daarna kun je niets meer doen, ook niet na een 2 tot 3 minuten, je kunt de router dan ook niet meer bereiken totdat je de kabel er even uit trekt en opnieuw insteekt.
Ook zou ik graag willen weten hoe ik achter mijn Netmask en Gateway nummers kom.
@Klaasjan
Je moet de cd van de modem meestal alleen installeren als het via usb is aangesloten.
Ik heb vorige maand er 3 geïnstalleerd via rj45 stekker en ik heb ze allemaal gewoon geconfigureerd via 192.168.1.0
(3 verschillende merken)
Ik heb eerder de indruk dat er hardware matig ites fout loopt bij uw router
Ik bij ze alle 3 de instructies van de modem zelf gevolgd.
Als je in een netwerk met meerdere pc's zit moet je voor sommige modems uw tcp/ip settings veranderen naar vast met bijv 192.168.0.2 (dus de eerste 3 gedeelten hetzelfde)
Met subnetmask 255.255.255.0 en zeker niet draadloos proberen te communiceren met de router.
Dat
Duh :) Ik bedoel de configuratie mag niet draadloos gebeuren.
tcp/ip settings verander je in het configuratiescherm bij de instellingen van de netwerkkaart waar je utp kabel insteekt(in het geval dat er meer als 1 netwerkkaart insteekt).
P.S.: ik ben wel geen expert :)
Ik hoop wel dat mijn kleine ervaring u kan helpen
ik doe op dit moment weliswaar alles via mijn laptop zodat ik via dit forum kan reageren, maar ik deed dit wel via een kabel dit naar de nieuwe router loopt.
Het is al een router, je hoeft er alleen nog maar een swicht achter te hangen mocht je meer poorten willen..
Je kunt proberen om router achter router te hangen, maar dat lijkt me niet slim...
Er moet ergens een optie in de router/modem zijn om de router functie uit te schakelen. Dan geeft hij het ip van je internet aanbieder door aan je accesspoint/router..
Ikzelf heb slechte ervaringen met router achter router.. Dus er uiteindelijk gewoon een switch achter gehangen...