Op mijn server heb ik een pagina staan die ik cronjob.php heb genoemd. Met daarop alleen het volgende:
<?php
include('diversen.inc.php');
$sql="UPDATE winkel_linken SET kliks = 0";
$query=mysql_query($sql);
?>

Nu moet ik bij Admin een pad opgeven waar die pagina staat. (cronjob.php)

Er staat al: /home/USER/

daarachter heb ik dus het hele pad opgegeven waar de pagina staat: /home/USER/domains/www.winkeltop10.nl/public_html/cronjob.php

Als tip had ik al gekregen om aan het begin php te zetten maar de kliks op mijn pagina worden niet op nul gezet.

Ik heb om te testen alle velden steeds voor vandaag ingevuld.

Voorbeeld van hoe het eruit ziet:

/home/USER/cronjob.php ? EDIT <== werkt niet

/home/USER/public_html/cronjob.php ?EDIT <== werkt niet

[edit]
(ben het even aan het testen, ik heb ook DirectAdmin)

[/edit]
Hoi Elsy,

ik heb hier ook lange tijd achter gezegt ennu is het zeer simpel hoor,

je doet het zo:

/usr/local/bin/php -q /home/Path/naar/bestand/cronjob.php

(zo doet ie het bij mij toch ;) suc6
Boris schreef op 04.10.2006 13:34
/home/USER/cronjob.php ?

/home/USER/public_html/cronjob.php ?

Volgens mij kan dit niet want ik hebt meerdere domeinnamen in een map zitten. Dus die moet je dan toch eerst openen.
Elsy als je meer domeinnamen hebt dan zal je heyt zo moeten doen veronderstel ik ;)

/usr/local/bin/php -q /home/Elsy/domains/domeinnaam.nl/public_html/Cronjob.php
--edit--: was een reactie niet op de vorige, niet op die daarvoor, maar op die daarvoor....

Dus in Elsy's geval zo?
/usr/local/bin/php -q /home/cronjob.php

of zo?

/usr/local/bin/php -q /home/domains/www.winkeltop10.nl/public_html/cronjob.php
Ja
Ja
@elsy nu iedereen de bestandsnaam ziet cronjob.php kunnen ze zo na dat bestand gaan en zo zelf d kliks op 0 zetten mischien is het handig om dit bestand anders te noemen nadat het werkt of er een beveliging in te zetten..

GR. mebus
mebus schreef op 04.10.2006 14:01
@elsy nu iedereen de bestandsnaam ziet cronjob.php kunnen ze zo na dat bestand gaan en zo zelf d kliks op 0 zetten mischien is het handig om dit bestand anders te noemen nadat het werkt of er een beveliging in te zetten..

GR. mebus

Zou ik kunnen doen maar hoe doe je dat dan met een beveiliging?

ps. Als er iemand alles op nul zou zetten zonder mijn toestemming dan mag hij dat wel eens even zeggen hoe hij dat gedaan heeft want het werkt nog steeds niet.

Reageren