Op mijn server heb ik een pagina staan die ik cronjob.php heb genoemd. Met daarop alleen het volgende:
<?php
include('diversen.inc.php');
$sql="UPDATE winkel_linken SET kliks = 0";
$query=mysql_query($sql);
?>

Nu moet ik bij Admin een pad opgeven waar die pagina staat. (cronjob.php)

Er staat al: /home/USER/

daarachter heb ik dus het hele pad opgegeven waar de pagina staat: /home/USER/domains/www.winkeltop10.nl/public_html/cronjob.php

Als tip had ik al gekregen om aan het begin php te zetten maar de kliks op mijn pagina worden niet op nul gezet.

Ik heb om te testen alle velden steeds voor vandaag ingevuld.

Voorbeeld van hoe het eruit ziet:

Elsy schreef op 04.10.2006 14:43
@Robert

Oh, wat erg is dit als je er echt geen verstand van hebt.

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik dat hele systeem niet ken, maar dit was wat ik dacht dat het was en hoe het moest.
Het is inderdaad lastig als je er geen verstand van hebt, maar als je het nooit doet zal je er ook nooit verstand van krijgen.

Petje af weer Elsy, het is alweer helemaal goed gekomen :)
Als je dit volgende schema ziet met de uitleg erbij, hoe vul je het dan in als je alles op de 1ste van de maand op nul wilt zetten?

Ik heb nu bij maanden een 1 gezet.

@Elsy, bijna goed, je moet bij dag van de maand een 1 zetten.
Zo voert hij het elke eerste dag van de maand uit, wel zou ik bij uur en minuten nog even de sterretjes veranderen in een vaste tijd omdat hij het anders de hele dag elke minuut uitvoert.

Als je bij maand een 1 zet voert hij het alleen de eerste maand uit, en afhankelijk van of je overal sterretjes hebt staan, maar als je voor de rest overal sterretjes hebt staan voert hij het dus een maand lang elke minuut uit.

hopelijk is deze uitleg duidelijk :)
@Stefan

Het is me ietsje duidelijker.....hoop ik

Ik heb het nu zo gedaan en volgens mij wil dat zeggen:

Iedere eerste dag van de maand om 1 minuut over 1 het script uitvoeren.

@Elsy, ja, zo is het bijna goed, alleen je moet month wel weer een sterretje maken, want anders voert hij het alleen in de maand januari uit, voor de rest zou hij moeten werken.
Waarom vul je dat zo in dan Elsy, als je alleen dayofmonth doet, dan wist die meteen om 0:00 voor de 1e van de maand.
Bij jouw voorbeeld, worden late bezoekers (tussen 12 en 1) niet meegenomen in de juiste maand. ;)

(dit is slechts een kleine tip)
Ik snap er geen hol meer van.....de een zegt dit en de ander zegt dat...zucht.......

Ik zal nu bij day of month een 1 zetten dan doet hij hopelijk wat ik wil. En dat is iedere maand op de 1ste dag alles op nul zetten.

Ben hier ook al zo lang mee bezig, moet nog een kop koffie nemen denk ik....ha,ha

Trek het jullie niet aan, ik heb het even gehad met uitzoeken....

Elsy schreef op 04.10.2006 16:21

Ben hier ook al zo lang mee bezig, moet nog een kop koffie nemen denk ik....ha,ha

Trek het jullie niet aan, ik heb het even gehad met uitzoeken....

Begrijpelijk Elsy, het is ook vermoeiend werk hoor als je een leerproces hebt.. Je hebt zoveel nieuwe dingen en soms ook tegenstrijdige dingen gehoord.

Maargoed, het lijkt ook te werken, dus voorlopig heb je genoeg uitgezocht ;)
@Elsy,

minute - de waarde in minuten waarop de cronjob moet worden uitgevoerd. (* is elke minuut)

hour - de waarde in uren waarop de cronjob moet worden uitgevoerd. (* is elk uur)

day of month - de dag van de maand waarop de cronjob uitgevoerd moet worden. (* is elke dag)

month - de maand waarin de cronjob moet worden uitegevoerd (* is elke maand)

day of week - de dag van de week waarop de cronjob uitgevoerd moet worden (* is elke dag)

hopelijk maakt dit al het een en ander duidelijk, maar ik zal je wat voorbeelden geven.

minute - 0
hour - 0
day of month - *
month - *
day of week - *

Dit geeft als resultaat dat de cronjob elke dag uitgevoerd wordt om 0:00

minute - *
hour - *
day of month - *
month - 10
day of week - 1

dit geeft als resultaat dat de cronjob elke minuut uitgevoerd wordt, maar wel met de beperking dat het de 10e maand moet zijn en alleen op maandag.

minute - 14
hour - 30
day of month - 1
month - *
day of week - *

dit geeft als resultaat dat de cronjob elke 1e dag van de maand om 14:30 uitgevoerd wordt ongeacht de maand of dag van de week.
(tip, deze kun je gebruiken voor jouw situatie, wel even de tijd aanpassen).

Ik hoop dat je het zo een stuk beter snapt en je hier mee verder kunt.
@Stefan

Bedankt dat je nog de moeite hebt genomen om het zo duidelijk uit te leggen.
Ik heb het uitgeprint en zal het goed bewaren!
Het blijft goed nadenken bij wat je in moet vullen.

Hopelijk heb ik het nu goed.
Het is de bedoeling dat hij iedere maand om 0.00 middernacht de kliks op nul zet.

Reageren