Is het mogelijk om een knop in een browser te maken die, als men erop klikt, direct de windows calculator opent? (zonder eerst popup met "openen, oplsaan, ...")
hexdec() en dechex() e.d.

En je kunt ook zelf een scriptje schrijven wat het doet, het is namelijk te simpel voor woorden, tenzij je niet binair en/of hexadecimaal kan rekenen natuurlijk ;)
ik geef toe, het is erg veel werk

Dan overschat je het. Zo'n Windows calculator helemaal nabouwen ben je in een uurtje wel mee klaar. Inclusief de JavaScript events.
Donhertog schreef op 05.10.2006 13:30

je kunt toch met javascript uitlezen welke toetsen er gebruikt worden en met die gegevens kun je dat zelf maken. ik geef toe, het is erg veel werk

Enig idee welk commando ik hiervoor moet gebruiken ?
volgens mij was het iets van KeyCode maar dat weet ik niet zeker
Het is me bijna gelukt ! Nog 2 kleine vraagjes:

- Weet iemand toevallig of er een javascript commando bestaat om een "enter" hit te simuleren?

- Is het mogelijk om de tekst in een textbox rechts uit te lijnen ?

- Is het mogelijk om de tekst in een textbox rechts uit te lijnen ?

input.rechts {
    text-align: right;
}

In je HTML:

<input class="rechts"...>
Merci !
Nog een klein vraagje: om een popup venstertje te openen via een link moet je dat op de volgende wijze doen:

<a href="javascript:window.open('calc.htm','calculator','height=160,width=300')">Telmachine</a>

Maar als ik dit doe en ik klik op de link, dan opent hij niet alleen een nieuwe popup, maar in het parent venster opent hij de pagina javascript:window.open('calc.htm','calculator','height=160,width=300'). Hoe kan ik ervoor zorgen dat het parent window dezelfde blijft ?
<a href="URL" onclick="window.open('URL', 'venster_naam', 'venster_opties'); return false">linktekst</a>

En mogen we het resultaat zien??

Ben benieuwd :D
Attributen voor het popup venster

Er zijn negen belangrijke attributen die je kunt gebruiken voor het popup venster:

1. width de breedte van het venster wanneer het geopend wordt
2. height de hoogte van het venster wanneer het geopend wordt
3. location de adresbalk van het venster (waar de URL van de pagina altijd in staat)
4. status de statusbalk van het venster (staat bij IE standaard onderin het scherm)
5. menubar de menubalk van het venster
6. directories andere directory-knoppen van de browser
7. toolbar hier staan de verschillende knoppen op: vorige, home, print, etcetera
8. resizable geeft aan of de bezoeker de grootte van het venster mag aanpassen
9. scrollbars het venster krijgt schuifbalken als de inhoud groter is dan de vensterafmetingen

Bron: mijnhomepage.nl

Reageren