Wat ik er mee wil kunnen doen: -Photoshop -Flash -Scripten (PHP) -Sites maken -Snel internetten -Later een (mac) keyboard op aansluiten om wat op te nemen, en een (bas)gitaar. -Maar alles moet wel soepel lopen enzo
Wat ik er niet mee hoef te doen: -Spelletjes (wel van die spelletjes op internet :-p ) -Webhosten :-p
Wat ik niet wil: -Meer dan Eur 1.249,00 uitgeven
Weet iemand wat ik het beste neem?
:-)
En kan je een mac later nog tunen? Of ligt dat aan welke mac je neemt?
B, wat voor mac wil je? Een imac? of een macbook? imac 20" is er ongv. voor de prijs die je wilt betalen en voldoet aan je eisen.. 17" zou ik niet doen, is te klein, maar wel goedkoper.
B, wat voor mac wil je? Een imac? of een macbook? imac 20" is er ongv. voor de prijs die je wilt betalen en voldoet aan je eisen.. 17" zou ik niet doen, is te klein, maar wel goedkoper.
Ik heb denk ik geen zin meer in een laptop. Het is wel fijn, als je door het hele huis wil lopen ofzo, maarja, dat is niet de belangrijkste functie van een computer he:-p
En heb je ervaring met een iMac Bas? Of weet je dat deze gewoon soepel loopt met Grafische programma's? Ik heb nu een processor van 1.2GHz PowerPC G4, en een ingebouwd geheugen van 256MB. Dit begint me aardig te frustreren. Zou zo'n 20" iMac dan echt soepel lopen?
En 17" vind ik ook al een grote verbetering, als je het vergelijkt met de 14" die ik nu heb;-)
Ik zat ook al te kijken naar zo'n iMac, maar wist niet welke versie ik zou moeten nemen, en hoeveel ram, en hoeveel geheugen en processor enzo.
En verder heb ik dus ook totaal geen verstand van die specificaties. Wat is nodig voor wat, en wat kan je later nog upgraden, en wat is gewoon handig om te hebben enzo.
Ik heb denk ik geen zin meer in een laptop. Het is wel fijn, als je door het hele huis wil lopen ofzo, maarja, dat is niet de belangrijkste functie van een computer he:-p
Tjah, ieder zijn eigen voorkeur... Ik heb zelf een gloedjenieuwe laptop, en het is qua prestaties echt net een PC. (misschien net iets minder snel, maar kan er prima op Photoshoppen, flashen, en alles naast elkaar doen.
Voor mij is de laptop de gewone computer geworden. Hij is echt van mezelf, ik kan hem gemakkelijk meenemen naar vrienden voor LANNEN zo nu en dan.
Zoals ik al zei, het is ieder zijn eigen voorkeur, het is voor- en nadelen van een vaste computer met een laptop afwegen. Voor mij zitten meer voordelen aan een laptop, omdat dat voor school ook wel handig is.