Heej mensen,

Ik wil dus een nieuwe mac kopen.

Wat ik er mee wil kunnen doen:
-Photoshop
-Flash
-Scripten (PHP)
-Sites maken
-Snel internetten
-Later een (mac) keyboard op aansluiten om wat op te nemen, en een (bas)gitaar.
-Maar alles moet wel soepel lopen enzo

Wat ik er niet mee hoef te doen:
-Spelletjes (wel van die spelletjes op internet :-p )
-Webhosten :-p

Wat ik niet wil:
-Meer dan Eur 1.249,00 uitgeven

Weet iemand wat ik het beste neem?

:-)

En kan je een mac later nog tunen? Of ligt dat aan welke mac je neemt?

Groet,

Boris

Owke,

Maarja, nu ff sparen :-p
idd :P IK ook mijn pentium 3
600 mhz kan nog net flash en photoshop cs2 TEGELIJK aan :P
Gheheheh
Wieland, tijd voor een nieuwe PC dus? Ben blij met m'n nieuwe, kan Photoshop, Flash, Dreamweaver, Winamp, Firefox, IE allemaal heel soepeltjes naast elkaar draaien.. (ligt overigens ook aan de filters die ik gebruik in Photoshop, sommige zijn echt zwaar)
ja aan een nieuwe pc dacht ik ook aan :P

GELD :P
Uit ervaring kan ik zeggen dat een mac heel goed om kan gaan met grafische programma's. Ik heb zelf een powerbook G4 en ben door mijn opleiding veel bezig met Photoshop, Flash, InDesign, Illustrator, enz. Ben zelf heel erg tevreden met mijn mac! Ik zou je ook adviseren om bij een macstore langs te gaan voor advies...als je daar tenminste de mogelijkheid toe hebt dan :)
Tsja, woon in Nijmegen. Moet ik even naar Arnhem. (Volgens mij bestaat die in Grave niet meer ofzo. )

Maar nu nog een manier vinden om geld te verdienen ;-)

Text-based game maken ofzo, banners op mijn site... :-p
Even een knuppel in het hoenderhok?

Waarom heb je gekozen voor de mac? Een pc is ook een zeer levensvatbare optie. Ik werk voor mijn studie dagelijks met maya, autocad, de gehele adobe CS2 serie en daarnaast voor de lol nog met pakketten van macromedia, een windows xp professional. Veel problemen met stabiliteit is er niet, zowel op mijn studie als thuis werk ik met windows en een pc. Ik draai hier een aardige budget opstelling met een amd 3200, 1,5gb ram, een gigabite mobo en een x600 grafisch kaartje met 128mb ram.

De voornaamste problemen treden op bij enorme photoshop bestanden (denk aan niveau's van a1 of a0 vellen van 300dpi bij 8bits), maar voor de rest is het een kwestie van een beetje handigheid houden in je xp schoon te houden (niet te veel zut gewoon maar installeren), maar ik denk dat dat ook voor mac geld.

Aan de andere kant: als geld geen probleem is: de mac is een bijzonder intuitief instrument. Het is natuurlijk fscking geile software, en als je het gewend bent is het waarschijnlijk niet relaxed om over te stappen naar een omgeving die je niet kent. (bijna geen mens staat te trappelen om verandering, en is als het werkt gehecht aan wat hij kent)
Ik ben inderdaad gewend aan Mac :-) Mijn ouders zijn hier ook aan gewend, en hebben mij eraan laten wennen :-)

Reageren