wij willen een nieuwe website gaan maken..
er werd me hier gezegd dat ik beter gebruik kan maken van DIVS inplaats van frames zoals we dat nu hebben..

wat is het verschil??
en hoe werken DIVS??
Werken met frames kan ook, maar je moet dan een aantal dingen in de gaten houden:

1) hoe zorg je dat een bezoeker een andere dan de homepagina kan bookmarken?
2) hoe zorg je dat je site goed geindexeerd wordt door Google?

Mits goed geprogrammeerd kun je met frames prima uit de voeten. Voor een uitleg over divs, zie mijn CSS tutorials op deze site.
bedankt! :D
zal er straks eens naar kijken!
miss domme vraag
maar heb echt geen idee

kun je een div net zo behandelen als een frame??
ff uitgelegd, vraag zal wel beetje wazig zijn:

Ik heb je tut net bekeken, heel duidelijk..:)
heb dus links een div, een header, en een content div
nu wil ik in de linkse een menu maken, hoe krijg ik de links van het menu dan in de content div weergegeven, of is dit uberhaubt wel mogelijk??

moet je dan include('$pagina'); ofzo doen, en dan $pagina in de link in het menu definieren? bijv: index.php?pagina=home.php
Je kan het met een include doen. of gewoon 'plain' er in zetten:

<div id="menu">
include('menu.php');
</div>

<!-- menu.php //-->
<ul>
     <li><a href="pagina2.php">Pagina 2</a></li>
     <li><a href="pagina3.php">Pagina 3</a></li>
</ul>

<!-- of: //-->
<div id="menu">
<ul>
     <li><a href="pagina2.php">Pagina 2</a></li>
     <li><a href="pagina3.php">Pagina 3</a></li>
</ul>
</div>

!! let op, je moet wel op iedere pagina die div weer programmeren. of die hele div laten includen de hele tijd.
hoezo snap ik niet wat je bedoelt??:p
gewoon plain??
ja sorry, ben nog ervaring aan t opdoen op dit gebied:P
wat snap je nu niet?
zijn hele oplossing :P
staat dan op pagina2 en op pagina3 ook weer gewoon tzelfde als op deze pagina, maar dan dus met in de content div een andere pagina?
in principe wel. En daarnaast kan je ook wel ff normaal reageren als iemand je een oplossing geeft. Ik kan ook niet ruiken hoever je met HTML bent...
Jason de Ridder schreef op 10.10.2006 15:37
in principe wel. En daarnaast kan je ook wel ff normaal reageren als iemand je een oplossing geeft. Ik kan ook niet ruiken hoever je met HTML bent...

sorry was niet zo bedoelt.. was aardig bedoelt.. ben al lang blij dat iemand mij helpt!

maar is het makkelijker om allemaal aparte paginas te maken waar vanalles opstaat, bijv een fotopagina en een gastenboek ed.
en dan op de index.php pagina de divs te make, met in 1tje het menu, en dan in het menu een link bijv naar index.php?pagina=fotos.php
en dan in de content div te zetten include('$pagina');?
hoef je niet zoveel paginas met divs te maken
maar werkt dit?

kun je een div net zo behandelen als een frame??

Nee, frames zijn verschillende pagina's zichtbaar op 1 pagina. Bij divs is 1 pagina 1 pagina, en als je daar op een link klikt refreshed de hele pagina.

Dus als jij in het menu de volgende pagina's hebt: home; info; contact.

Dan maak je voor alle paginas de zelfde layout, alleen de tekst in de content is anders.

Die pagina's noem je dan ook home.html, info.htm en contact.html (of .php)

Het is niet zoals in frames, dat je voor elk deel een aparte pagina maakt. Zo kan je het opzich wel zien. Alleen voer je nu alle code die in die aparte pagina's in de divs. Of je voert niet de code in, maar je maakt gebruik van include().

Reageren