wij willen een nieuwe website gaan maken..
er werd me hier gezegd dat ik beter gebruik kan maken van DIVS inplaats van frames zoals we dat nu hebben..

wat is het verschil??
en hoe werken DIVS??
Jan Koehoorn schreef op 10.10.2006 15:56
Met in_array kijk je of een bepaalde waarde in een array voorkomt. Dus of de waarde die in $_GET['p'] zit, wel in de array met toegestane includes voorkomt. Je kunt die array trouwens beter $allowed noemen, dat is correcter.

Jan, ik bedoelde echt forbidden :)
Maar ik wou eigenlijk nog een preg_match toevoegen op urls, maar dan had het nog langer geduurd voordat bericht af was :)
Het is phphulp.nl en geen phpuitleg.nl
Daarvoor verwijs ik je naar de vele tuts of naar php.net
Misschien dat er in lib ook wat over arrays staat.

Maar je moet die ! weghalen bij in_array, want zoals ik uitlegde levert bij overeekomst true op. En nu maak je ervan niet true. Kortom dan kan je het net zo goed weglaten.
heb t toch al opgezocht.. en mijn resultaat neergezet, vraag alleen of dit dan juist is..
en volgens mij moet die ! der wel voor
hij kijkt of die pagina forbidden is, als dit niet zo is, geeft die false, en met ! wordt dit true..

toch?
Forbidden ja dan wel.

Maar ik zou nooit forbidden pages gaan opmaken. Dat zijn er namelijk ontelbaar. Slimmer is dus om alle toegestaande pagina in een array te gooien.

En voor 1 pagina die forbidden is hoef je geen array te gebruiken, kan je beter doen:

if($_GET['p'] == 'Admin'){
include (''Standaard.php');
}
was maar een voorbeeld ;)
maar nu begrijp ik het, bedankt voor de moeite iedereen! :D:D
Je kan ook frames na doen met <div>; zoals deze pagina[edit]UBB gefixed[/edit]
@ Webmakerij: ziet er leuk uit. Jammer dat na het resizen de divs verspringen. Ik zie in de code dat je dat met JavaScript doet. Is dat om de Netscape bug te omzeilen?
@Jan
Welk voorbeeld bekijk of bekijk je mijn eigen site.

Op mijn eigen site gebruik ik CSS die daarna door JS eventjes wordt bijgewerkt. Dit is nodig voor IE die geen div kan maken waarbij x aantal px van links, x aantal van px van rechts e.d. wordt opgegeven.

Ik bereken dus in JS de hoogte en breedte voor mijn div-jes; voor het geval browsers (lees IE) dit niet zelf kan.[edit]Klok loopt weer voor[/edit]

Reageren