Ik dacht laat ik mijn <a></a> om een Div heen zetten zodat heel de balk reageert op de muis, en daar gaf hij opzich geen problemen op.

Echter doet hij wel braaf Font-Weight:bold; maar in FF pakt hij Text-decoration:underline; niet en in IE en FF veranderd hij ook de Background-Color niet terwijl ik hier in A:hover wel opdracht voor geef.

Heb zo even snel geen voorbeeldje want het draait nu nog lokaal. Misschien dat 1 van jullie dit probleem toe kan lichten.
Waarschijnlijk heb je style-definities voor die <div> die de definities van de <a> overrulen. Het is ook een beetje gek om een <a> om een <div> heen te doen. De omgekeerde wereld.
Hoe krijg ik dan een soort effect als in de PhpBB fora en dergelijke?

Het moet een directory listing worden en het zou dus handig zijn als de hele balk highlight wanneer je er overheen gaat zodat je ook ziet welke file size en type erbij horen.
Als er alleen een <a> in je div staat, kun je het met CSS doen. Anders moet het met JavaScript.
doen hun dat niet met onmouseover="this.style='blablabla'" ?? Pak hun bron er bij :P
Jammer dat ik over moet stappen naar JavaScript voor een soortgelijk effect, maar het is helaas niet anders.

Ps. ik hekel javascript omdat ik het niet volledig begrijp en het de nodige errormeldingen kan veroorzaken
Volgens mij kan het wel met css hoor. Alleen moet je dan even friemelen met IE. Maar zeg even wat je precies wilt.

En een <a> reageert (in Firefox tenminste) ook anders aan de hand van of er een href="" in staat.

Maar je kan ook gewoon div:hover gebruiken hoor :-) Alleen IE doet dan misschien raar zoals ik al zei. Of als je met tabellen werkt td:hover.

op www.partyflock.nl zie je aan de rechterkant recensies staanm, als je hier overheen manouvreert met je muis dan word de betreffende td in dit geval een andere kleur.

Ikzelf ben eigenwijs en gebruik Div's

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html>
<head>
	<title>blabla</title>
	<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

<style type="text/css" media="screen">
		div.jediv {
			background-color: black;
			color: white;
		}
		div.jediv:hover {
			background-color: white;
			color: black;
		}
	</style>
	<!--[if IE]>
		<style>
			@import "iestyle.css";
		</style>
	<![endif]-->
</head>

<body>
	<div class="jediv">
		hoi
	</div>
</body>
</html>

Dat werkt alleen niet in IE, dan moet je behaviors gebruiken.
Kijk anders ff hier. Daar heb ik behaviours toegepast.

Reageren