Hallo,

Ik ben nieuw in php land en ik ben nog niet zover dat ik zelf wat kan maken. Ik ben eigenlijk op zoek naar een simpel scriptje die kijkt of een gameserver online is of niet. Omdat ik vaak met wat vrienden aan het gamen ben wil ik via een website laten zien welke game er wel online is.

Is dit mogelijk ? Kan iemand mij helpen aan een scriptje ? Oh ja, ik kan geen gebruik maken van een msql data base. Ik geloof dat dit nogal wat uitmaakt.

Groeten, Jack.
Dank je, ik ga het zeker proberen. Ik hoop dat het ook voor andere games werkt want dat zou mooi zijn.
Ik begrijp er nog niet veel van wat er staat dus dat word nog wat :)
ah geen probleem ja ik ben zelf ook nog geen kei in php maar lees gewoon de hele code eens door en ga op www.php.net kijken daar kan je ook veel leren

succes er mee ;)
Deze scripts zijn voor mijn doel te groot. Ik wil alleen checken via een website of bijvoorbeeld een game draait op een ip adres met de daarbij behorende poort. Dus in text alleen online of offline.
Zo kan ik een lijstje maken met daarin door ons gespeelde spellen en laten zien welke we spelen.
Dan kan je gewoon kijken naar [php]fsockopen[/php] als die true terug geeft is het online.
En dat begrijp ik dus helaas nog niet...
<?php

$server = "127.0.0.1";
$poort = "80";
$timeout = "10";

if ($server and $poort and $timeout) {
$verbinding = @fsockopen("$server", $poort, $errno, $errstr, $timeout);
}
if(!$verbinding) {
echo "Webserver is offline";
}
else {
echo "Webserver is online";
}

?>
Als ik dit goed inschat dan is dit een script voor als je zelf een webserver draait, toch ?
Ik heb het zojuist geprobeerd met een ip adres en poort waarvan ik weet dat ik daar op een test gameserver heb draaien. De poort staat open in de router en toch geeft het script hem off line aan.

82.217.212.106:28960
Die heb ik ook geprobeerd. Het probleem is dat alle scripts aangeven dat de server off line is terwijl hij nu wel draait.
De windows firewall op die machine is uitgeschakeld en de poort staat open in de router. Iemand een idee waar het fout gaat ?

Reageren