Hallo,

Ik ben nieuw in php land en ik ben nog niet zover dat ik zelf wat kan maken. Ik ben eigenlijk op zoek naar een simpel scriptje die kijkt of een gameserver online is of niet. Omdat ik vaak met wat vrienden aan het gamen ben wil ik via een website laten zien welke game er wel online is.

Is dit mogelijk ? Kan iemand mij helpen aan een scriptje ? Oh ja, ik kan geen gebruik maken van een msql data base. Ik geloof dat dit nogal wat uitmaakt.

Groeten, Jack.
Hij reageert in ieder geval wel als ik die server ping, ik geef dan wel geen poort mee maar toch, probeer dit is?

$ip = "82.217.212.106";
$port = "28960";
$timeout = "1";
	$fp = @fsockopen($ip, $port, $errno, $errstr, $timeout);
	if(!$fp)
	{
		$status = "offline";
	}
	else
	{
		$status = "online";
		fclose($fp);
	}

echo $status . "<br />";
echo $errno . "<br />";
echo $errstr . "<br />";
10060
A connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond.
Al geprobeerd op mn eigen server, staat inderdaad offline,
output = "

111
Connection refused

[edit]
Is die poort wel doorgelinkt?
[/edit]
doorgelinkt, hoe bedoel je ?
Op de meeste routers kun je onder NAT of onder Virtual server poorten doorverwijzen naar een bepaald netwerk ip. Heb je die poort wel verwezen naar de goeie computer? Of heb je in je router misschien iets wat connecties tegenhoudt? Kortom, waarom krijg ik connection refused :-)
Onder port forwarding staat hij open, het interne ip van de pc waar de game op draait. Als ik het via bijvoorbeeld All Seeing Eye bekijk, of een pagina waar je dit kan opvragen geeft hij hem wel weer.
http://www.gamequery.de/content.php?lang=eng&page=query
het is overigens een cod server op dit moment.
Ah =P dat verklaart een hoop, de ip is dan niet gewoon 82.217.212.106 maar hij moet zijn udp://82.217.212.106 ! werkt, net getest, wel de poort meegeven
Fantastisch ! inderdaad het werkt.
Waar haal je dat udp vandaan eigenlijk ?

Reageren