Ik ben bezig met een nieuwe opzet voor mijn wel heel erg verouderde HTML/ frameset website.
Nu heb ik hem XHTML 1.0 STRICT valide, en de CSS geeft die wel valide, maar er staan nog een aantal warnings die ik weg wil werken.
(Klik)

Maar:
Als je ook naar de CSS kijkt, dan zie je dat ik wel degelijk overal de background-color heb meegegeven. (sterker nog, als ik hem er nog een keer neerzet krijg ik extra warnings, omdat die al gedeclareerd zou zijn)

Iemand een oplossing?
Als je een oplossing hebt, zou ik het heel graag weten, ik heb het laatst ook gehad :-S niet weggekregen.
=P ja dat is als je warnings uitzet =D
hmm ja verkeerd gelezen --> warnings. Ik denk eigenlijk omdat je bijvoorbeeld eerst voor a een bg zet en dan later weer bij een a het niet doet.

edit:
waarom heb je zowel bovenaan als onderaan body staan?
Kalle, ik weet niet waar je het over hebt, met "waarom heb je zowel bovenaan als onderaan body staan":
In de css, heb ik maar 1x body staan en in de html alleen 1 keer openen en 1 keer sluiten.

#container enzo heb ik weggehaald, is inderdaad niet nodig, alleen helpt dit niet voor de warnings. Verder weet ik zeker dat ik bij echt alle items in de hele css een background-color heb weergegeven.

[edit]
Ik weet dat de css wel valide is met die warnings, maar ik wil het zo maken dat het helemaal valide, dus ook zonder warnings is.
[/edit]
Ja gek, ik zie dat nu ook niet meer, net stond er serieus zowel boven als onderaan body.

En wanneer je onder background: .....
nu neer zet
background-color: #kleurcode;
Regel : 8 (Level : 2) Herdefinitie van background-color : html

Zie ook weer de link Klik
background : #b6cac8 url('afbeeldingen/achtergrond.jpg') repeat-y center center;

In de specificaties van CSS1 gebruiken ze bij de url geen qoutes en in CSS2 gebruiken ze alleen quotes.
Helpt niet Martijn! (schoolgenoot :P)
Er staan er ook veel meer dan 3 warnings, dus er is nog wat anders aan de hand.
Was te proberen ;D

edit:
En als je alles apart neerzet?

Reageren