Ik weet het. We hebben het er al vaak over gehad. En we blijven het er over hebben; Topictitels als help, hulp nodig, vraag, weet niet, snap het niet, vraag zijn slecht. Ter illustratie de volgende screendump:
Please, denk na over je topictitels!
Happy PHPing.
[edit]Jan toch, zomaar in het verkeerde forum gepost :o[/edit]
@ Robin: nog zo'n favoriet onderwerp van mij. Waarom niet een beetje je best doen om correct Nederlands te schrijven? Hier en daar eens een punt of komma, om de leesbaarheid te vergroten?
Als je het nu alvast een beetje oefent, staat het later des te beter op je CV.
@Jan:
Ik erger me ook vreselijk aan die titels. Ik vind dat er een nieuwe regel moet komen: "Slechte topictitel is slotje!" (Is misschien iets te overdreven, maarja.)
Ook vind ik dat sommigen onder ons wel íets beter Nederlands mogen (leren) schrijven. Want als je PHP kunt kan je nog geen Nederlands!
@ robin: als je dyslectie hebt kun je daar inderdaad niets aan doen. Vooral als je wat langer op het forum rondloopt, weten de leden het wel. Toch ben ik dan benieuwd of je dyslectie je niet in de weg zit als je PHP scripts schrijft?
Ik kan er niks aan doen aan mijn spelling dan he ik heb namelijk dislectie.
Dan loop je toch de zelfde zin 10 keer na?:S dan moet ie denk wel goed zijn...
En dan nog mensen die geen dislectie hebben die weten toch ook niet altijd goede topictitels?:S reken mij daar mee bij...
En jonathan een slotje op zo een topic die een slechte topic titel heeft vind ik gewoon belachelijk vraag dan gewoon of ie hem wil veranderen of verzin een betere voor diegene als je dat al kan;)
Ik sluit me aan bij de meningen in dit topic, al vind ik de titel van de Helptool nog wel redelijk, het geeft wel echt aan waar het over gaat. (alleen is die een beetje te kort om echt duidelijk te zijn)
Het typen van de berichten in de Nederlandse taal blijft een moeilijk punt voor sommigen van ons. (komt ook door msn en dergelijke, omdat daar vaak zonder leestekens wordt getypt)
Ikzelf lees berichten zonder leestekens en enters al helemaal niet meer, omdat het "te veel moeite" kost om ze te lezen. Je moet zelf de leestekens erbij denken.
@Jonathan
Misschien wel een beetje overdreven inderdaad, slechte topictitel is ook moeilijk om over te oordelen, maar als je een topictitel als "HELP!" ofzo hebt, daar kan je niets mee en weet je niet waar het over gaat.
Met de mogelijkheid om topictitels te wijzigen, kan er eerst een waarschuwing gegeven worden hoor, dan moet gewoon de topictitel worden aangepast. Zo niet (maar dan moet de topicstarter wel opnieuw posten in het topic, anders weet je niet of hij/ zij de kans heeft gehad om het aan te passen) dan kan er alsnog een slotje worden gegeven.