Ik weet het. We hebben het er al vaak over gehad. En we blijven het er over hebben; Topictitels als help, hulp nodig, vraag, weet niet, snap het niet, vraag zijn slecht. Ter illustratie de volgende screendump:
Please, denk na over je topictitels!
Happy PHPing.
[edit]Jan toch, zomaar in het verkeerde forum gepost :o[/edit]
Een topic titel is zeker wel belangrijk. Ook omdat mensen die een gelijk probleem hebben het topic ook sneller kunnen opzoeken.
Stel dat je een probleem hebt met de headers van je mail() functie. Wanneer je als topic titel 'headers mail()' hebt, kan iemand die hier ook problemen mee heeft het topic gemakkelijk opzoeken. Wanneer je als topic titel 'help het werkt niet' hebt, dan is het al een stuk lastiger en scoort het lager in een zoekmachine.
Ook zijn er sinds een tijdje wat forum regels te vinden die je op de FAQ pagina kunt lezen.
@Wes, graag geen offtopic posts meer in dit topic. Ze worden verwijderd.
Ik heb niet het hele toppic gelezen, dus misschijn is mijn reactie over bodig, maar ik wil toch even op het volgende reageren.
Jan Koehoorn schreef op 23.10.2006 11:20
@ robin: als je dyslectie hebt kun je daar inderdaad niets aan doen. Vooral als je wat langer op het forum rondloopt, weten de leden het wel. Toch ben ik dan benieuwd of je dyslectie je niet in de weg zit als je PHP scripts schrijft?
Ik zelf heb ook dyslectie en er zijn al verschillende mensen die zich er over verbaasd hebben dat het me tijdens het programmeren niet in de weg zit.
Daarbij moet ik wel zeggen dat de dyslectie bij mij vooral bij het lezen in de weg zit, ik heb het lees niveau van iemand uit +/- groep 5 basisschool. Bij de spelling heb ik wel wat problemen maar iets minder.
Maar door mijn dyslectie vind ik juist een duidelijk ingedeelte tekst extra belangrijk. Het leest makkelijk als je veel alinea's, komma's en punten gebruikt.
is puur om te controleren of je het wel bent :) valt me altijd wel op dat mensen met dyslexie de enigen zijn die het een beetje normaal kunnen schrijven :)
val je toch mooi door de mand ^_^
had een klasgenoot die er ook last van had, maar tijdens het programmeren is het toch anders. Beetje hetzelfde als iemand die stotterd wel gewoon iets kan zingen