<?php
$sql = "
SELECT gebruikersnaam, voornaam, achternaam, wachtwoord, site_level
FROM gebruikers
WHERE gebruikersnaam = '" . $gebruikersnaam . "'";
?>
Link gekopieerd
<?
$sql = 'SELECT
gebruikersnaam,
voornaam,
achternaam,
wachtwoord,
site_level
FROM
gebruikers
WHERE
gebruikersnaam = "'.$gebruikersnaam.'"';
?>
Link gekopieerd
@Wes: Binnen de query gebruik je nu dubbele quotes. Als ik het goed heb, is dat geen SQL-standaard en kan met andere databases dus problemen opleveren.
Ik kies er voor, en daarin ben ik niet de enige, om binnen de query enkele quotes te gebruiken. Dan ben je vrijwel verplicht om dubbele quotes om de query te zetten, maar die uitzondering wil ik dan wle maken. Zie de reactie van Jan voor een voorbeeld (jouw notatie met inspringen e.d. vind ik overigens wel beter leesbaar).
Link gekopieerd
ik gebruik enkel buiten, dubbel binnen, zoals ik dat met alles doe, sinds wnneer is dit fout? tis hetzelfde als Jan zijn notatie , maar dan andersom.
daarbij , enkel buiten dubbel binnen was toch sneller?
Link gekopieerd
je gebruikt (bijna) overal single quotes, alleen niet in een query. Het is gewoon een standaard.
Link gekopieerd
Als ik iets lastig vind is het wel met die enkele en dubbele "quotes" en zie hier 3 mensen en 3 meningen...
Link gekopieerd
ik gebruik dus wel overal single buiten double binnen, iig voor mn eigen overzicht wel zo makkelijk :)
Link gekopieerd
Ik doe het altijd op Jan zijn manier omdat die tenminste goed werkt bij mij. Andersom levert soms problemen bij mij...
Link gekopieerd
lissy schreef op 23.10.2006 14:23
Als ik iets lastig vind is het wel met die enkele en dubbele "quotes" en zie hier 3 mensen en 3 meningen...
eigenlijk 2, maar als je als wes eigenwijs wilt blijven moet je dat zelf weten. Je loopt er een keer tegen aan! :)
Link gekopieerd
thats just me :) het werkt voor mij altijd zo, als je maar oplet wat je binnen en buiten je quotejes zet komt alles voor mekaar
Link gekopieerd