als ik deze query heb:

SELECT
gebruikersnaam,
voornaam,
achternaam,
wachtwoord,
site_level
FROM
gebruikers
WHERE
gebruikersnaam = '$gebruikersnaam'

hoe moet ik dan de quotes gebruiken?
wes schreef op 23.10.2006 14:24
ik gebruik dus wel overal single buiten double binnen, iig voor mn eigen overzicht wel zo makkelijk :)
Zolang je in je eentje werkt zal dit geen probleem zijn, maar je komt in de problemen wanneer je met anderen gaat samenwerken. Het gebruik van enkele quotes binnen de query is dé standaard.

Wanneer je verder voor zorgt dat je voor jezelf 1 standaard aanhoudt, maakt het weinig uit welke standaard dat is. Bedenk alleen wel dat samenwerking lastig kan worden wanneer deze standaar (te) veel afwijkt van de algemene standaard.

Succes!

Edit: Hier een voorbeeldje van hoe je jouw eigen naamconventies kunt opstellen.
Frank schreef op 23.10.2006 17:34

Edit: Hier een voorbeeldje van hoe je jouw eigen naamconventies kunt opstellen.

Ik vind sowiezo dat je namen voor tabellen, en dergelijke duidelijk moet houden. Hetzelfde geld voor query's.
Meestal zie ik $query, $result en $row terugkomen hier, ik (probeer) daar zelf dingen van te maken als $Omschrijving_query en $Omschrijving_result, dit om heel snel terug te kunnen vinden waarom ik die query heb gemaakt.

[OnTopic]
Mijn voorkeur gaat ook uit naar dubbele quotes buitenom de query (en dus automatisch de enkele erbinnen), maar dat is omdat ik eigenlijk alle variabelen set met dubbele quotes, alleen het echo'en doe ik altijd met enkele quotes.
[/OnTopic]

Reageren