Het probleem met mijn forum is bijna opgelost. Nog bedankt daarvoor. :)
Nu wil ik daarnaast een super gaaf spel gaan maken. Een soort ondernemersspel waarbij het draait om de winst.
Inhoud:
- Je krijgt een bepaald startbedrag;
- Je kan spullen kopen en verkopen (waardes stijgen & dalen);
- Scorelijst;
- Ledensysteem (PHP);
- overzichten;
- automatisch de waardes bepalen.
Ik vraag me af met wat voor scripttaal ik dit het beste kan maken.
Ik denk dat het sowieso MySQL bevat, die heb ik ook tot mijn beschikking.
Maar dan..
Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan gebruiken? :o
ik ben ook tijden bezig met een eigen textbased world of warcraft, maar ik denk er steeds dingen bij. maar omdat ik van te voren er rekening mee heb gehouden hoef ik niet de hele tijd de code om te gooien, dat bedoel ik er een beetje mee, ik geloof best dat je een idee hebt :)
Of je het nu maakt in PHP of ASP (.NET), maakt niks uit, je kunt er dezelfde resultaten mee bereiken. Javascript kan een leuk extraatje zijn voor de bezoeker, maar jij kunt er nooit op vertrouwen, de bezoeker kan het tenslotte uitzetten of zelf gaan aanpassen.
Maar, zolang jij geen of weinig ervaring hebt met 1 van deze talen, dan is het spel dat jij beschrijft veel te hoog gegrepen. En dat is helemaal het geval wanneer je (te) weinig weet van SQL, de database is tenslotte het hart van het systeem. Er bestaan overigens ook nog andere databases dan MySQL, een echte opensource-variant is PostgreSQL.
Ik raad je aan om eerst eens met wat kleine dingetjes te beginnen en dan later nog eens terug te komen op dit idee. Wanneer je hier direct aan gaat beginnen, dan levert je dat alleen maar een hoop frustratie op.
@Frank
Ben ook van plan om dit ergens op te schrijven, eerst leuke kleine dingetjes schrijven en maken, en alles rustig ontdekken. Ik wilde ook niet meteen met dit spel beginnen, eerst rustig kijken wat ik bij elkaar kan sprokkelen, maar daarvoor had ik de taal nodig. ;)
Ooit ben ik van plan dit spel nog wel eens helemaal zelf te maken, nu ga ik me ook eerst van ervaring en kennis voorzien, haha.
@Jonathan en Wes: Wat is mis met ASP? Zonder argumenten roepen dat de TS dit niet moet gebruiken, heeft geen enkele toegevoegde waarde. Dus kom maar op met de argumenten!
Ps. Ik heb geen enkele ervaring met ASP en .NET. Ik weet alleen wel dat je daar fantastische applicaties mee kunt bouwen, net zoals je dat kunt doen met PHP. Maar wat je ook maakt, het zijn de kwaliteiten en de kennis van de programmeur die van doorslaggevend belang zijn.