Het probleem met mijn forum is bijna opgelost. Nog bedankt daarvoor. :)
Nu wil ik daarnaast een super gaaf spel gaan maken. Een soort ondernemersspel waarbij het draait om de winst.
Inhoud:
- Je krijgt een bepaald startbedrag;
- Je kan spullen kopen en verkopen (waardes stijgen & dalen);
- Scorelijst;
- Ledensysteem (PHP);
- overzichten;
- automatisch de waardes bepalen.
Ik vraag me af met wat voor scripttaal ik dit het beste kan maken.
Ik denk dat het sowieso MySQL bevat, die heb ik ook tot mijn beschikking.
Maar dan..
Kan iemand mij vertellen welke ik het beste kan gebruiken? :o
Ik vind PHP zelf stukken beter en fijner dan ASP, maar dat is mijn voorkeur. ASP is eigenlijk helemaal Engels. Geen ; (dacht ik), geen haakjes, geen accolades. Daardoor is het kleine beetje structuur wat in PHP zit helemaal verdwenen, waardoor je ongestuctuëerde (leuk woord) code krijgt.
En omdat ASP van Microschoft is, weinig webservers Windows draaien, de webservers die het wel doen duur zijn, en omdat PHP opensource is, en ASP niet.
Nu jij, Frank! Waarom zou je wél ASP gebruiken??? ;)
@Jonathan: puntkomma's, haakjes en accolades zorgen niet voor structuur, de programmeur zorgt voor structuur door gebruik te maken van UML, OOP, 3-tier, etc. Of juist niet...
Dat maar er 'weing' webservers Windows draaien, valt reuze mee (25% tegen 63%), maar daar komt nog eens bij dat je slechts 1 server nodig hebt om jouw applicatie te draaien. Zoek de juiste provider op en dat probleem is opgelost. Het zou mij niet verbazen dat er meer ASP-servers te vinden zijn dan PHP5-servers. En laat ik nu altijd PHP5 nodig hebben... En wat is duur? Dat is een relatief begrip.
Van een afstandje heb ik gezien dat met ASP heel snel hele fraaie, complexe, applicaties zijn te maken. Daarmee bespaar je zo veel geld dat een iets duurdere provider geen enkel probleem is. En in dit soort situatie heb je het vaak over dedicated hosting wat toch al een stuk duurder is dan shared hosting.
Opensource is voor mij geen argument, ik ga toch nooit in de source lopen rommelen, het gaat erom dat het werk gebeurd. En dan het liefst zo snel, en dus goedkoop, mogelijk. Man-uren zijn in de meeste gevallen veel kostbaarder dan licenties e.d.
De enige reden dat ik PHP gebruik, is dat ik niet alleen PHP juist weet te spellen, maar daar ook nog een paar regels in kan programeren ;) . Bij ASP blijft het bij de juiste spelling van de naam...
Edit: De reden om een bepaalde taal te kiezen, ligt bij mij voornamelijk bij de beschikbare kennis en de reeds aanwezige hard- en software. Wanneer er meer ASP kennis in huis is en er zijn al applicaties die ASP gebruiken, is het zinloos (en waarschijnlijk ook erg kostbaar) om over te stappen op PHP.