Weer eens een vraagje: "Hoe krijg je een div over de hele hoogte van het scherm?"
Nee, het is niet zó simpel:
<?php
#div
{
height: 100%;
}
?>
Want de bedoeling is: Ik heb een box (div) met daarin header, menu en de rest van de zooi. Nu moet de content, die een variabele inhoud heeft, zo hoog worden als de ruimte die overblijft. Stel menu + header is 100px, schermhoogte is 800px, de content moet dan 700px worden.
Nu wil ik aub niet met JS, voor de reden ga maar eens even lekker Googlen: [google]nadelen javascript[/google]
Iemand een idee?
<?php
<div id="box">
<div id="header">
<h1>Titel</h1>
</div>
<div id="main">
<div id="menu">
<ul>
<li><a href="#">Menuitem 1</a></li>
<li><a href="#">Menuitem 2</a></li>
<li><a href="#">Menuitem 3</a></li>
</ul>
</div>
<div id="content">
<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Sed dui neque, fringilla a, euismod et, tincidunt eu, urna. Cras mauris lacus, mollis et, hendrerit eget, tincidunt nec, lorem. Vestibulum urna. Nam ultrices eleifend nunc. Curabitur et lorem nec lorem viverra aliquet. Nulla nisl. Sed sed urna tempus tellus tincidunt fermentum. Morbi dui risus, eleifend quis, congue sed, blandit vel, lectus. Donec vitae ligula vel est nonummy cursus. Nam tellus. Nulla facilisi. Vestibulum vulputate turpis ut dui. In dapibus, pede eget viverra pharetra, justo erat imperdiet nunc, nec tempor arcu arcu in mauris. Morbi ultricies tristique mauris. Nam a ligula. Praesent porttitor ipsum non orci fringilla lobortis. Phasellus tortor neque, nonummy quis, lobortis et, pellentesque sed, elit. Donec volutpat augue ac mauris. Quisque ac nibh sed lacus malesuada bibendum. Cras turpis orci, tempor vel, pretium id, hendrerit in, libero.</p>
</div>
</div>
</div>
?>
De lay-out van www.jankoehoorn.nl is zo. Wel een paar CSS hacks voor nodig trouwens.
Volgens mij wil Jonathan dat je niet de rechter scrollbalk hebt (die ik bij jou wel zie) maar dat alleen de content div die scrollbalk krijgt, en voor de rest dat die wel schermvullend is ;)
Zoals ik jou site zie is dat niet het geval.
Hier wel, denk dat je het hier wel uit moet kunnen halen.. (het werkt met een Iframe in een div, maar daar kom je zelf nog wel uit denk ik)