Weer eens een vraagje: "Hoe krijg je een div over de hele hoogte van het scherm?"
Nee, het is niet zó simpel:
<?php
#div
{
height: 100%;
}
?>
Want de bedoeling is: Ik heb een box (div) met daarin header, menu en de rest van de zooi. Nu moet de content, die een variabele inhoud heeft, zo hoog worden als de ruimte die overblijft. Stel menu + header is 100px, schermhoogte is 800px, de content moet dan 700px worden.
Nu wil ik aub niet met JS, voor de reden ga maar eens even lekker Googlen: [google]nadelen javascript[/google]
Iemand een idee?
Bedankt voor het klooien. (Niet dat ik er iets mee ben opgeschoten, maar toch;) )
[edit]Dit is nou echt zoiets voor Jan. hopen dat hij even komt kijken :-)[/edit]
85% is geen vaste hoogte Jonathan, die rekt mee met de pagina. Ik heb er (nog) geen minimale hoogte en of breedte aan gegeven, maar de pagina ziet er bij elke grootte, qua verhoudingen precies hetzelfde uit, en is altijd 100% hoog en 100% breed in je browservenster.
Dat was toch wat je wou, dat stukje kan je er als het goed is gewoon uithalen hoor.
De GEHELE pagina, dus niet de content is altijd 100% hoog. als je alles weghaalt (in de HTML) en dan de content op 100% hoogte zet, kan je stukje voor stukje dingen uit de css halen.. (de overbodige dingen natuurlijk sowiezo) zodat je een pagina overhoud met een div van 100% hoog.
Maar ik moet zeggen, ik heb hem niet in IE getest, dus of het werkt weet ik eigenlijk niet :)
Maar bij mij ziet het er wel goed uit, ongeveer zoals de link van Jan.