Ik heb een MS-Access database met allemaal saldo's gekoppeld aan een (GPT-)site. Nu wil ik het totaal van alle saldo's laten zien.

Ik heb de volgende SQL:
SELECT tblSites.[Naam GPT], tblLand.Taal, [MijnGPT-verdiensten].Saldo, [MijnGPT-verdiensten].Punten, Sum([MijnGPT-verdiensten].Saldo) AS [Totale Saldo], Sum([MijnGPT-verdiensten].Punten) AS [Totale Punten]
FROM tblLand INNER JOIN (tblSites INNER JOIN [MijnGPT-verdiensten] ON tblSites.pkSiteID = [MijnGPT-verdiensten].pkSiteID) ON tblLand.pkNationaliteitID = tblSites.pkNationaliteitID
GROUP BY tblSites.[Naam GPT], tblLand.Taal, [MijnGPT-verdiensten].Saldo, [MijnGPT-verdiensten].Punten
ORDER BY tblSites.[Naam GPT];

alleen nu zie ik van elke site de som en niet van alle sites bij elkaar opgeteld... wat dus de bedoeling is.
Ik kom er niet echt uit... kan er iemand me een richting heen helpen?
Ok weer bedankt Jan, ik zal (je) nog laten weten of het mij geholpen heeft.
Hmmm, het is in een nieuwere versie office gemaakt, kun je hem compatible met 2000 maken Jan?
Ik heb even geen nieuwere versie voorhanden...

Ik heb hem even geconverteerd. Zelfde hyperlink.
Ok het werkt nu! :-)
Dat het nog zo simpel kon zijn...
Ja, je moet het 1 keer gezien hebben. Belangrijk is, dat je een doorlopend formulier maakt en dat het veld waarin de som komt te staan in het kop- of voetdeel staat.
Ja het is eigenlijk met een heleboel dingen zo, je moet maar net even weten (of zien) hoe.

Reageren