beste mensen ik ben pas sinds gister nacht begonnen met het designe van layouts met photoshop cs2, en nu heb ik dus een design gemaakt voor mijn gameserver site waarmee ik snel aanga klussen. Nu wil ik jullie graag mijn eerste design laten zien :) en commentaar is welkom ook cijfer ../10
Vind hem ontiegelijk lelijk, je sliced gewoon op een k*t manier en het kleurgebruik is alles behalve mooi. Ook kan ik niets van je copyright lezen dus dit heeft geen nut om het neer te zetten.
[1]tip: Geen designs showen die je in 5 minuten hebt gemaakt
[2]tip: Maak strakke designs, geen kinderfeest desgins.
[3]tip: Maak iets duidelijks, niet met allerlij manke liquidachtige lijnen/omrandingen.
Dus kortom, dit design in de prullebak en ga een wat tutorials doorspitten, hier word zelfs een hond niet goed van.
ps. cijfer geef ik er niet voor en kan je er ook niet voor geven. Dit is gewoon geen layout, ik kan beter me neefjes iets laten tekenen en dit inscannen en dit als design plaatsen, die zal nog meer kans hebben ;)
[offtopic]
Het gaat niet om mezelf, maar ik vind wel dat de kritiek opbouwend moet zijn. (een ander woord hiervoor is feedback) Dus geef gewoon feedback.
Bedroevend, of "de tekening van de neefjes" wat kan iemand daar nu mee, geef dan gewoon tips hoe het wel moet, of hoe je het anders zou doen!
[/offtopic]
@Robert, als iemand hier iets laat beoordelen mogen mensen hun oordeel geven, zolang dit netjes blijft. En ik geef hem toch tips? Ik zeg alleen dat je dit soort 5 min creaties niet zou mogen/moeten plaatsen. Anders kan ik ook even zo'n grofwegge 50-75 topics openen over dingen die ik heb gemaakt.
Mijn motto is, als je site in een vrij ver stadium verkeerd. Laat hem dan beoordelen. Als je meteen in het begin al twijfeld over de look van je site kan je beter eerst trug naar de tekentafel.
Maar no offense tegen jou robert, ik kan je ook ergens wel begrijpen ;)
[2]tip: Maak strakke designs, geen kinderfeest desgins.
Kun je dit eens uitleggen? Ik kan namelijk slechts 1 reden bedenken om een strak design te maken: Past bij de doelgroep van de site.
Er zijn 1000 en 1 redenen om géén strak design te maken, bv. om op te vallen, een passend design voor de doelgroep (jonge kinderen), etc. etc. Een kinderfeest kan dus wel degelijk een heel goed ontwerp zijn!
Waar je echter wel voor moet zorgen, is dat het één ontwerp is en geen ontwerp dat bestaat uit een aantal losse, niet bij elkaar passende, onderdelen. En dat is wat hier het geval is. Verder moet je de usability niet uit het oog verliezen.
@Frank, ik heb zelf meerdere keren in een clan gezeten en hier de servers voor onderhouden, dus ik weet hoe clansite's/server site's eruit zien. Ik snap je standpunt, alleen in dit geval past een strakke duidelijke layout er beter bij.
@Kevin, misschien is het een idee om een paar layouts te bestuderen van site's waar ze servers verhuren, deze zijn er zat te vinden.