Lay out: gave kleuren, leuke lay out, frisse look! Site zit goed en netjes in elkaar, en lijkt me prima gemaakt.
Kritiekpunten met onderbouwing:
Intro: is dat wel een goed idee? Intro's zijn erg storend, en geeft een extra barriere om alleenmaar stoer uit de hoek te komen. Attans: ik 1998 was het stoer. Is het nu nog wel vet?
Flashanimatie: Ik raad je aan om vectoren te gebruiken. Je plaatje kan erg mooi en strak uit de hoek komen als je het via illustrator bijvoorbeeld naar flash importeert, dan blijven het strakke vormen. Dit plaatje lijkt erg bitmap achtig, met een korrelige rand: is dat een bewuste effect of pragmatisme?
Naarbenedenschuifanimatie: Wat is het idee? Cool uit de hoek komen? (hier duurt het 20 seconden voor de pagina eindelijk op zijn plek geschoven is (p3, 1ghz) Ik zou deze animatie achterwege laten.
Menu: Misschien moet je hier iets meer overnadenken, misschien met iets meer contrast of dergelijke aangeven. Bij een menu heb je de optie de site in een paar oogopslagen duidelijk weer te geven, en helderheid te verschaffen over wat er te bieden is. De navigatiebalk is wat onduidelijk en springt niet erg in het oog. Misschien moet je hier visueel meer aandacht op vestigen.
Hoogte: op mijn monitor is de ruimte relatief klein in de hoogte: is deze bewust zo onconfortabel klein gehouden?
Het is niet mijn doel je site af te kraken, lees het bovenstaande commentaar niet als het hakken op je harde werk, maar als suggesties ter verbetering.
Pfff, elke keer dat ik klik moet ik precies 40 seconden wachten. Dat is toch echt te veel. Verder vind ik het wél mooi ge-designed.
[edit]En jammer dat je je schermpje niet (zonder gevolgen) kan re-sizen. [/edit]
?
Onbekende gebruiker
05-11-2006 14:17
Skipintro - Toegevoegd
Huisstijl heb ik niet zelf gemaakt, degene die het heeft gemaakt heeft geen digitale versies meer van het logo e.d. dus heb alles uit scans van papier moeten halen.
Over resizen zal ik nog even nadenken m.a.w. heb er nog niet over gedacht
Webmakerij: in dat geval is het misschien een aardig idee om met adobe illustrator cs2 de gescande afbeeldingen te tracen (ze lijken me er erg geschikt voor) Dan probeerd cs2 de afbeelding naar een vector te converteren en vectoren te maken die de afbeeldingen zou nauw mogelijk bescrhijven, hier zijn veel instellingsmogelijkheden voor en het werkt fantastisch.
In flash zelf zit ook een iets mindere trace optie die je anders kan gebruiken: trace image.
Ziet er fraai uit. Toch twee puntjes van kritiek:
- intro-pagina, tja wat valt daarvan te zeggen? Volkomen overbodig, voegt helemaal niets toe aan de site en maakt de boel onnodig traag. Tip: Maak de klant duidelijk dat hij de bezoeker van de site hiermee géén plezier doet. Praat hem dit uit het hoofd en verwijder deze overbodig zooi. Jammer van de tijd die er in hebt gestoken, maar dat is niet anders. Het is gewoon een heel slecht plan.
- De hoover op de horizontale navigatiebalk (onderaan) vind ik niet zo fraai. Bij een hoover krijg je nu een wit blok te zien. Past niet bij de originele achtergrond van de navigatie.