Hallo,

Ik heb een aantal formulieren nodig voor op mijn sites. Ik ben nu al 2 maanden scripts aan het downloaden en uitproberen en ik snap het gewoon niet. Iedere keer gaat er iets mis en als het niet mis gaat ziet het formulier er niet precies uit als ik zou willen.

Vraag: Is er iemand in de buurt van Gemert die een aantal formulieren voor me kan maken en dat op mijn webpagina's ook in kan voeren? Als het voorgedaan wordt dan snap ik het meestal wel. Hoeft niet gratis. Ik wil er graag voor betalen.

Groetjes Anja
Geef eens een beschrijving van het simpelste formulier dat je wilt? Als we je dat voordoen kun je misschien zelf de meer ingewikkelde formulieren maken.
een formuliertje met zo veel mogelijk commentaar.

succes!

<?php
	if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') //als er gepost is
	{
		/*
			$_POST['iets'] komt overeen met de naam van het element.
			<input name="naam"...> kun je in php dus benaderen met $_POST['naam']
		*/

if($_POST['wachtwoord'] == 'wachtwoord') //als het geposte wachtwoord gelijk is aan de tekst "wachtwoord"
		{
			echo 'Je hebt het goede wachtwoord opgegeven'; //zet op het scherm dat het wachtwoord goed was
		}
		else //anders, als het geposte wachtwoord niet gelijk is aan de tekst "wachtwoord"
		{
			echo 'Het wachtwoord was verkeerd'; //zet op het scherm dat het wachtwoord verkeerd was
		}
	}
	else //anders, als er niet gepost is
	{
		//dan sluiten we php en maken we een formulier
		?>

<!-- een formuliet met action="#" betekent dat het formulier op deze pagina wordt uitgevoerd
			 method="post" betekent dat de waarde via $_POST aangeroepen kunnen worden.
			 method="get" zou betekenen dat de waardes inde url komen, en deze kunnen dan aangeroepen worden met $_GET
		-->
		<form action="#" method="post"> 
			<!--maak een invoerbox met als name "wachtwoord" deze kunnen we zometeen aanroepen d.m.v. $_POST['wachtwoord'] -->
			Wachtwoord: <input name="wachtwoord" type="text" />

<!--maak een submit knop, de tekst die op de knop komt te staan is de value, hier dus "Voer in!" -->
			<input name="submit" type="submit" value="Voer in!" />
		</form>

<?php
		//hier openen we php weer, omdat de else nog niet is afgesloten
	}

//hier hebben we de else afgesloten, en kunnen we de pagina beindigen
?>

Reageren