Wie weet een goeie tutorial om een smtp(mail) server op te ztten?
Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 550 5.7.1 Unable to relay for [email protected] in F:\wamp\www\home.php on line 40
Mail werkt niet:S
Paul schreef op 14.11.2006 16:30
hetgene dat ik wil is dat ik met m'n eigen server af en toe mailtjes kan versturen naar de leden, bijv omdat je kan activeren of iets...

Waarom pak je niet de server van je hosting?

Voor 1,5 ex per maand heb je al hosting.....
Ik weet niet wat je hebt ingevuld in php.ini, maar daar moet je de naam van de smtpserver van je (inbel/adsl) provider zetten.

Edit: Het opzetten van een goede smtpserver (dus geen windows) hoeft niet veel langer te duren dan een uurtje. Uiteraard moet je dan wel enige kennis van zaken hebben.
Ik bouw voorlopig wel even door aan m'n site,,

daarna probeeer ik me vader wel over te halen
Ik heb het wel eens geprobeerd met Mercury Mail. Ik kon wel berichten ontvangen, die dan netjes op de server kwamen te staan, maar ik kreeg ze niet te pakken via POP. Ook het versturen via SMTP wilde niet helemaal lukken.
Herjan schreef op 14.11.2006 18:47
Ik heb het wel eens geprobeerd met Mercury Mail. Ik kon wel berichten ontvangen, die dan netjes op de server kwamen te staan, maar ik kreeg ze niet te pakken via POP. Ook het versturen via SMTP wilde niet helemaal lukken.

Ik ken Mercury Mail niet. Maar normaal gesproken zijn het twee aparte servers: smtpserver en een pop(3)server.

Reageren