Hey mensen,

Ik ben nu bezig om te proberen het systeem op onze school te hacken..
Nu staat er novell op dat systeem, ik heb toegang tot de registry (regedit) control panel, cmd...
Hoe kan ik novell uitzetten zonder mijn netwerk verbinding uit te zetten? (iemand die er wat meer vanaf weet snapt mijn probleem, novell wort beheert via het netwerk, ik wil wel internet hebben, maar geen novell).

Laat me het weten als iemand iets weet!

MvG,
Niek van der Steen
ik denk dat jij Novell ziet als een programma daar jij zegt dat het niet in de taakbeheer staat. Novell is immers een informatica bedrijf met heel wat software.

Novell heeft volledige besturingssystemen en aparte programma's, ik denk dat je nu eens goed moet nadenken waar jij mee wil gaan werken. een programma afzetten kan in taakbeheer, een server toch niet?

ik vind het al best ver dat ik al een taskmanager heb
waaw, proficiat zeg! heeft niet iedere PC dat?
-_-'
jawel, iedere windows pc.
Maar hij was geblokkeerd. Moest eerst via de registry de key verranderen. (alleen een regedit aan de gang slingere was best moeilijk).

iemand anders nog wat suggesties?
ja, even vermelden over welk product van novell we het hebben.. Gewoon 'Novell' bestaat niet
Ja, ga je eens verdiepen in wat de server nu allemaal doet en laat.

Je bent nu druk in de weer met een Windows-client, maar je hebt nog helemaal niets gedaan met de server. Met jouw huidige aanpak zul je daar ook nooit terecht komen, zelfs niet wanneer jij één of ander Novell-programma op de client installeert. Dit heeft namelijk niets met elkaar te maken.
Hm, Frank, verlkaar je nader? wat bedoel je precies met 'verdiepen in de server'?

Ik weet dat het Netwerp IP (NAT) van de server 192.168.1.12 is. Verder ben ik eigenlijk nog neit gegaan..
@Hipska: Geen idee hoe het pakket heet. Ik zal morgen eens op school kijken of daar wat staat.
Vaak maken ze gebruik van images om de pc's snel te kunnen opschonen, hiervoor wordt vaak een sysprep.ini gebruikt. Ik ben vaak tegengekomen dat er in de sysprep.ini zowel de een serial van XP staat en ook het wachtwoord (die niet geencrypt is) van de locale Administrator.

Over het algemeen (ligt natuurlijk hoe het beveiligd is) is het mogelijk na het lokaal inloggen op de pc gebruik te maken van het internet. Maar omdat je niet bent ingelogd met de Novell client (bij lokaal inloggen wordt er automatisch overgeschakeld naar de windows login) kan je niet gebruik maken van de NAL (Novell Application Launcher) en andere resources zoals netwerk schijven.
hm, klinkt intressant. war staat die sysprep.ini?
weet het niet precies, gewoon even zoeken, waarschijnlijk in de ...

EDIT:
Als het goed is er een folder SYSPREP op de c:\
wij hebbe ook novell. eerst inloggen, dan uitloggen, maar niet restarten (dus niet dat *** ilusion laten sraaien) en dan met workstation only inloggen, dan heb je windows admin account. ik probeerde te hacken, maar ben gesnapt. wat je kan doen (als jou school ook dat systeem heeft): als uitvoeren werkt, typ je in: services.msc (ofzo, die extensie weet ik nie). dan moet je NETOP HELPER stopzetten. dan zien ze niet meer wat je doet. maar verder dan dan ben ik niet gekomen. als je een hack hebt, even zeggen, want dan leg ik alle locaties van de school (stuk of 7) plat ;)

Reageren